Marketing klubu

Dyskusje o wszystkim co dotyczy piłkarskiego Zagłębia Sosnowiec
http://zaglebie.sosnowiec.pl

Moderatorzy: flex, turku, Landryn, Smazu, krzysiu, LucasUSA, swiezy52

Re: Marketing klubu

Postprzez novack 2011-04-23, 5:59 am

Proponowałbym jako pierwszy krok w "rozwoju" klubu zakupienie drugiego stołeczka i posadzenie na nim drugiego starszego pana do sprzedawania biletów przez siatkę. Obecnie ten jeden pan na jednym stołeczku "obsługuje" przez siatkę sprzedaż biletów na połowę stadionu. O kilku kasach z prawdziwego zdarzenia nawet nie śmiem marzyć. Wstyd!!!!!!!
Jest taki skarb na dnie duszy polskiej zakopany, jak wierność sprawie z pozoru przegranej...
novack
 
Posty: 5901
Dołączył(a): 2006-08-06, 6:55 pm
Lokalizacja: Śródmieście


Re: Marketing klubu

Postprzez August 2011-05-02, 3:01 pm

Jak tam geniusze od maketingu i ich rewelacyjny k"ą"kurs na sobowtóra ? Czyżby zgłosiło się tylu chętnych, ze nie mogą się do dziś zdecydować kto wygrał ? :lol: A co z innymi pomysłami na marketing ?
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez django 2011-05-02, 5:22 pm

Obiecywali transmisje tv i proszę, Raków będzie na tvp 3. Zobaczymy jak szansa w postaci transmisji zostanie wykorzystana na polu marketingowym. Czasu pozostaje dużo, aż się prosi np. o poszukanie tak zwanego sponsora meczu. No i pasowałoby to wydarzenie rozreklamować, bo plakaty wieszane przez kibiców i kilka przyczepek na mieście to trochę mało.
django
 
Posty: 4015
Dołączył(a): 2007-01-09, 12:27 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2011-05-02, 6:55 pm

django napisał(a):Obiecywali transmisje tv i proszę, Raków będzie na tvp 3. Zobaczymy jak szansa w postaci transmisji zostanie wykorzystana na polu marketingowym. Czasu pozostaje dużo, aż się prosi np. o poszukanie tak zwanego sponsora meczu. No i pasowałoby to wydarzenie rozreklamować, bo plakaty wieszane przez kibiców i kilka przyczepek na mieście to trochę mało.


Pod warunkiem, że Załębie będzie jeszcze o cokolwiek grało. Jesli o pietruszkę to nie wiem czy cokolwiek bęezie zainteresowanie.
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez Darian 2011-05-02, 7:54 pm

Akurat transmisja może być samą antyreklamą dla pojawienia się na Ludowym. W domku przyjemnie,zimne piwko,słonecznik a jak mecz będzie do dupy i nasi będą grali piach to gasimy tv i po problemie. Więc zarówno frekwencyjnie jak i marketingowo może być niewypał.
Darian
 
Posty: 1423
Dołączył(a): 2006-02-20, 2:52 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Marketing klubu

Postprzez PawełK 2011-05-03, 9:46 am

Transmisja, transmisjÄ…...

Dzisiaj jechałem od Środuli koło placu, na którym odbywają się majówki, patrzę a tu przyczepka stoi. Pomyślałem, że ktoś wykorzystał tą imprezę do promocji meczów. Wielkie moje zdziwienie było, że fakt ten wykorzystał nie nasz klub, lecz jakiś klub muzyczny. Jadąc dalej koło dworca stoi przyczepka informująca o meczu z Czarnymi Żagań. Rozumie, że jest Święto itp. ale informacje na tych przyczepkach i tak pojawiają się około tygodnia przed meczem, zatem o jakiś tydzień za późno (przy dwutygodniowej przerwie) zatem wykorzystanie tych nośników reklamowych nie jest w 100% wykorzystane. O ile plakat meczowy na przystanku czy bloku rozklejany przez kibiców się jakiś uchowa o tyle te kilka przyczepek nie jest chyba problemem okleić informacją? Chyba jednak jest problem jak widać.

Wracając do tematu majówki. Ja nie byłem, ale byli znajomi i mówili, że NIC o klubie nie było. Czy problemem było wydrukowanie kilkunastu tysięcy ulotek zapraszających na Ludowy wraz z terminarzem meczów do końca rundy? Chyba pomysł nie do wymyślenia w klubie. Grupa docelowa na takiej imprezie jest skumulowana w jednym miejscu. Są rodziny z dziećmi, sporo młodzieży etc. Rozumie, że to koszt dla klubu tylko, że to raptem kilkaset złotych, ale lepiej sobie dać podwyżkę i mówić, że priorytetem w tej rundzie jest wynik sportowy bo pieniędzy na marketing nie ma. Ktoś może powiedzieć, że ulotkę ktoś wywali i będzie po ziemi latać, że pieniądze wyrzucone w błoto itp. Wystarczy dać informację, że z ta ulotką bilet na mecz w przedsprzedaży będzie tańszy i ulotek już tyle po ziemi latać nie będzie, a akurat może się ktoś skusi na mecz. Specjalnie piszę w przedsprzedaży, gdyż odbywa się ona tylko w klubie (mecz z Rakowem to inna historia, bo za promocje meczu wzięli się kibice) i żeby nie robić burdelu pod kasami. Organizatorem tych imprez jest miasto - współudziałowiec klubu, załatwienie zgody na takie coś to kwestia jednego telefonu.

Żeby nie było, że pomysł po czasie itp. macie jeszcze Dni Sosnowca za miesiąc i tyle samo czasu na zorganizowanie auta z hakiem holowniczym, zaprojektowanie ulotki i wysłanie jej do druku. Co prawda zostanie tylko mecz z Jarotą u nas, ale zawsze to coś. Prowadzący tą imprezę kilka razy przez mikrofon może wspomnieć o meczu, ulotkach, to też nie kosztuje nic... Ta firma marketingowa po raz kolejny pokazała, że wydawanie na nią pieniędzy mija się z celem. Owszem załatwiła ekrany LED'owe i transmisję, za którą trzeba będzie wybulić kasę o wiele większą niż wspomniane powyżej pomysły, a widzów na Ludowy raczej nie sprowadzi, wręcz przeciwnie. Jak będzie padało to niezdecydowani pozostaną w fotelu z pilotem, a przyjdą i tak Ci co zawsze.
PawełK
pyszałek
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 2003-10-20, 3:08 pm
Lokalizacja: Sosnowiec-Åšrodula

Re: Marketing klubu

Postprzez sprechen 2011-05-03, 12:08 pm

Drodzy koledzy o jakim marketingu my mówimy.... swego czasu zaraz po zatrudnieniu "słynnej" agencji marketingowej otrzymałem na służbową skrzynkę maila dotyczącego sponsoringu Zagłębia. Grzecznie poprosiłem o szczegóły oferty, i co??? Jedno wielkie ZERO (jak mawia w łopatologicznej reklamie Szymon Majewski - cytując jednego z użytkowników) żadnej odpowiedzi, jeżeli to ma być pozyskiwanie sponsorów i marketing to ja dziękuję. Aby pokazać kontrast dodam jeszcze, że firma w której pracuję wspiera już jeden klub (nie ten rejon, nie ta liga) który działa w pełni amatorsko, i co, działacze tego klubu wydzwaniali i wydzwaniają raz na kilka miesięcy z prośbami o kolejne pieniądze, owszem czasem jest to męczące, ale oni robią to za free dla idei, ale ich marketing jest o niebo skuteczniejszy od "profesjonalistów" zatrudnionych przez Prezesa Zagłębia.
Pozdrawiam
sprechen
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2007-07-16, 8:48 am
Lokalizacja: DG

Re: Marketing klubu

Postprzez Tadeusz Wisniewski 2011-05-03, 12:46 pm

Na forum przewija sie info o transmisji meczu z Rakowem. Mam skromne pytanie
czy TVP 3 moze sie pokrywac z TVS ktora funkcjonuje na platformir C+ ?
dziekuje i pozdrawiam
Tadeusz
Tadeusz Wisniewski
 
Posty: 3208
Dołączył(a): 2004-08-31, 2:59 pm
Lokalizacja: Zalesie Dolne k/Warszawy

Re: Marketing klubu

Postprzez django 2011-05-03, 2:27 pm

TVP 3 i TV Silesia to inne stacje. Na C+ też masz TVP 3, ale nie katowicką tylko warszawską, więc meczu tam nie obejrzysz.
django
 
Posty: 4015
Dołączył(a): 2007-01-09, 12:27 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2011-05-04, 11:44 am

PawełK napisał(a):ale lepiej sobie dać podwyżkę i mówić, że priorytetem w tej rundzie jest wynik sportowy bo pieniędzy na marketing nie ma

Samo w sobie to też nie jest problemem bo ja Prezesowi kasy bym nie żałował. Natomiast powinno się to odbywać w inny sposób. Np. procent od pozyskanego sponsora tudzież premia w przypadku sukcesu sportowego, np. awansu do I ligi. Czy choćby sprzedaży grajka, ale za kwotę minimum 100 tys. zł netto. Tymczasem mamy klasyczne "czy się stoi czy się leży". Cz w sytuacji kiedy wiadomo,że Miasto i tak będzie dalej utrzymywać klub przy życiu, Adamczykowi będzie zależało na czymkolwiek ? Wiadomo, że w przypadku awansu koszty rosną, a wysokość budżetu taka sama.Naturalnym będzie to, że Prezesowi będzie zależało przede wszystkim na tym, aby mu się na koniec miesiąca na koncie zgadzało. I nie piszę tego złośliwie wobec Prezesa tylko chodzi mi o fatalny mechanizm.
Natomiast co do samej transmisji, będzie ona miała sens tylko w przypadku kiedy nasi będą mieli realne szanse na awans. W przeciwnym, nikogo to nie będzie specjalnie interesować.Prócz garstki kibiców, oczywiście.
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez patrios91 2011-05-04, 11:55 am

Czy do systemu nagradzania pilkarzy pana prezesa jest tez dolaczony system kar za slabe wystepy ? Czy podczas braku awansu pensje pilkarzy zostana obnizone chociaz o minimum 15%,20% ? Wierze w cuda..prawda?!
JAROSZEWSKI I CHĘCIŃSKI MUSZĄ ODEJŚĆ
patrios91
 
Posty: 2920
Dołączył(a): 2009-11-06, 1:07 pm
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa

Re: Marketing klubu

Postprzez peterrabit3 2011-05-04, 12:29 pm

Mam pytanie
Po jasny gwint na stronie Zaglebia jest baner ze sklepem internetowym ktory zajmuje tylko miejsce ....To jest wstyd zeby 4 miesiÄ…ce po otwarciu sklepu nie bylo tam ani jednego produktu
peterrabit3
 
Posty: 336
Dołączył(a): 2007-06-24, 12:55 am
Lokalizacja: Cheltenham

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2011-05-05, 11:47 am

Za oficjalnÄ…:
(...)
W związku z tym, iż spotkanie będzie w telewizji, mogą Państwo zareklamować swoje firmy podczas transmisji. Specjalnie na ten mecz na Stadionie Ludowym zostaną zamontowane banery LED.

Poniżej przedstawiam różne możliwości reklamy:

Wersja LED

- spot 8 sekund, wyświetlany na bandach led-owych ustawionych wokół boiska. Cena spotu zależna jest od wykupionej ilości. Pakiet I: od 1 do 9 – 150 zł netto; pakiet II: od 10 do 29 – 100 zł netto; pakiet III: 30 i więcej 100 zł netto (plus spoty przed, w przerwie i po meczu). Przygotowanie spotu w cenie.

Wersja spot TV

- 30 sekundowy spot emitowany na antenie TVP Katowice, ceny aż do 60 % niższe od cennikowych.

- atrakcyjne pory emisji (Aktualności flash – przed, Sport – przed, magazyn Meteo – przed, Aktualności – przed, Aktualności gość prog. - przed, Prognoza pogody – przed, Kronika Miejska – przed, Koncert Życzeń).

Inne formy reklamy

- reklama podczas trwania studia meczowego (przed i po meczu)

- logo na ściance do wywiadów – 500 zł netto

- reklama podczas pikniku przed meczem (stoisko + ulotki – 1000 zł netto)

- reklama przekazywana przez spikera podczas meczu

- sponsor nagród w konkursie (cena do negocjacji)

- reklama wielkopowierzchniowa, 3d, balony (cena do negocjacji)

http://www.zaglebie.eu/dodatkowe-atrakc ... _1493.html
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez PawełK 2011-05-05, 2:27 pm

Bardzo fajne możliwości reklamowania. Teraz tylko czekać na efekty, bo mam nadzieję, że firma oprócz publikacji na stronie sama negocjuje z różnymi firmami.
PawełK
pyszałek
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 2003-10-20, 3:08 pm
Lokalizacja: Sosnowiec-Åšrodula

Re: Marketing klubu

Postprzez django 2011-05-07, 1:05 am

Się zaczyna dziać w markietingu:

1. Śpece w końcu chwalą się współpracą z Zagłębiem na swojej stronie internetowej! Późno, bo późno, ale to chyba dlatego, że wcześniej nie było czym. No bo przecież nie konkursem sobowtórów...
2. Oferta marketingowa na mecz z Rakowem. Fajne warunki, szczególnie mocno promocyjne ceny spotów w TV mogą przyciągnąć chętnych. Jeżeli zostanie to odpowiednio rozreklamowane, powinno być dobrze.
3. Ekrany LEDOWE. Już wiadomo, czemu firma marketingowa, cytując Adamczyka, kładła duży nacisk na tą formę reklamy. Jak można się domyślić z ich dosyć lakonicznej strony, oferują ich wypożyczenie. Można się też domyślać, że skoro tak, to zostaną wypożyczone od nich. Oczywiście mam nadzieję, że prezes dokładnie przeanalizował oferty konkurencji i twardo negocjował cenę, bo przecież najważniejsza jest dobra współpraca, a nie danie możliwości zarobienia firmie zewnętrznej, która chyba i tak ma płacone za swoją pracę.
4. To co zacytował August jest też na "ulotce", którą można zobaczyć tu:

http://www.zaglebie.eu/gfx/tv-oferta-zaglebie.jpg

Jak to zwykle bywa z ulotkami, najciekawsze jest na końcu. A mamy tam zarys tajemniczego projektu o nazwie Zagłębie Business Team, o którym prezes mówił niedawno, że będzie pionierski w skali kraju:
-karnety VIP
-program lojalnościowy
-wspólne akcje promocyjne
-bilety dla pracowników
- itd

Co w tym jest unikalnego, nie wiem. Być może to co kryje się pod "itd". W każdym razie, nawet jeżeli nie będziemy unikalni, to już SKUTECZNE wprowadzenie pozostałych rzeczy będzie dużym krokiem do przodu. Zobaczymy w praniu.
django
 
Posty: 4015
Dołączył(a): 2007-01-09, 12:27 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Piłka nożna

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron