Marketing klubu

Dyskusje o wszystkim co dotyczy piłkarskiego Zagłębia Sosnowiec
http://zaglebie.sosnowiec.pl

Moderatorzy: flex, turku, Landryn, Smazu, krzysiu, LucasUSA, swiezy52

Re: Marketing klubu

Postprzez bbartek 2012-09-05, 11:38 am

Niestety jestem sfrustrowany nie tylko działalnościa marketingową, a właściwie jej brakiem, ale działalnościa sportową ( brak jasnych celów sportowych), działalnością organizacyjną ( zamykanie części stadionu zamiast szukać możliwości zwiększenia frekwencji).
Ta frustracja miesza sie z bezsilnością...
Proponuje nie używać określenia sponsora bo ono kojarzy sie z kimś od kogo chcemy dostać kase zanic a używać nazwy partner biznesowy bo korzyść ma być obopólna.
Swoje niektóre propozycje kierowałem też bezpośrednio do Klubu.. z wiadomym efektem.
Deklarowałem tez pomoc w ich realizacji ....
bbartek
 
Posty: 797
Dołączył(a): 2003-09-01, 11:27 am


Re: Marketing klubu

Postprzez RUDI 2012-09-05, 11:47 am

bbartek napisał(a):Swoje niektóre propozycje kierowałem też bezpośrednio do Klubu.. z wiadomym efektem.
Deklarowałem tez pomoc w ich realizacji ....

Tak wiem , dlatego zapytałem ,czy wierzysz jeszcze w jakiś marketing klubu ?
Oczywiście ,nazwa partner biznesowy brzmi poprawnie .
> O KIBICOWANIU WIEM NIEWIELE <
Avatar użytkownika
RUDI
 
Posty: 1884
Dołączył(a): 2009-03-16, 9:23 am

Re: Marketing klubu

Postprzez django 2012-09-05, 2:38 pm

Jakiego tu marketingu oczekiwać, jeśli w klubowym budżecie nie ma zaplanowanych środków na tego typu działalność, a jedyna osoba, która mogłaby się tam tym zajmować, musi się zajmować pięćdziesięcioma innymi sprawami. Kiedyś jeszcze kibice wieszali plakaty, ale widocznie już im się znudziło. Oprócz środków w klubie brakuje też oczywiście chęci, co widać po tym, że niewykorzystane są nawet darmowe narzędzia, typu facebook, czy podłączanie się pod akcje w rodzaju WOŚP.

Tak z cieawości: do Baczyńskiego też uderzałeś z pomysłami i propozycją pomocy?
django
 
Posty: 4015
Dołączył(a): 2007-01-09, 12:27 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Marketing klubu

Postprzez Adam1906 2012-09-05, 3:02 pm

bbartek napisał(a):Swoje niektóre propozycje kierowałem też bezpośrednio do Klubu.. z wiadomym efektem.
Deklarowałem tez pomoc w ich realizacji ....


django napisał(a):Tak z cieawości: do Baczyńskiego też uderzałeś z pomysłami i propozycją pomocy?


Nie wiem jak było w przypadku bbartka, ale jeżeli o mnie chodzi to na moje sugestie i pytania przesyłane drogą mailową do dnia dzisiejszego nikt, powtarzam NIKT z klubu nie raczył nawet odpowiedzieć tą samą, jakże prostą drogą :redface: Więc nie wiem django po co w ogóle dyskutujemy na temat "marketingu" w klubie o nazwie Zagłębie Sosnowiec ? ... :twisted:
Avatar użytkownika
Adam1906
 
Posty: 7098
Dołączył(a): 2009-11-13, 8:04 am
Lokalizacja: Dębowa Góra

Re: Marketing klubu

Postprzez bbartek 2012-09-05, 3:35 pm

django napisał(a):Tak z cieawości: do Baczyńskiego też uderzałeś z pomysłami i propozycją pomocy?

Tak i do M.Adamczyka też.
bbartek
 
Posty: 797
Dołączył(a): 2003-09-01, 11:27 am

Re: Marketing klubu

Postprzez RUDI 2012-09-05, 8:47 pm

django napisał(a):Oprócz środków w klubie

Czy na podpisanie nawet takiej umowy ,potrzebne są wielkie środki ?-

"Katowicki klub podpisał umowę o współpracy z firmą Call2Action.

Nowy partner pierwszoligowego GKS-u to właściciel kanałów tzw. telewizji konsumenckiej, emitowanych na specjalnych monitorach w ogólnopolskich sieciach handlowych.

Dzięki podpisanej umowie zapowiedzi meczów GieKSy będą pojawiały się na ekranach przy kasach sklepów Tesco w Katowicach oraz Mysłowicach. "

I teraz brakuje tylko żeby operator się "pomylił" i puszczał zapowiedzi meczów na terenie Zagłębia .
> O KIBICOWANIU WIEM NIEWIELE <
Avatar użytkownika
RUDI
 
Posty: 1884
Dołączył(a): 2009-03-16, 9:23 am

Re: Marketing klubu

Postprzez PawełK 2012-09-06, 7:47 am

django napisał(a):Jakiego tu marketingu oczekiwać, jeśli w klubowym budżecie nie ma zaplanowanych środków na tego typu działalność, a jedyna osoba, która mogłaby się tam tym zajmować, musi się zajmować pięćdziesięcioma innymi sprawami. Kiedyś jeszcze kibice wieszali plakaty, ale widocznie już im się znudziło. Oprócz środków w klubie brakuje też oczywiście chęci, co widać po tym, że niewykorzystane są nawet darmowe narzędzia, typu facebook, czy podłączanie się pod akcje w rodzaju WOŚP.


Nie odbieraj tego posta jako atak na Twoją osobę, ale w kwestii owego znudzenia to trzeba zadać najpierw pytanie czy klub drukuje jakiekolwiek plakaty meczowe. Z tego co wiem to nie. Kolejną sprawą jest fakt, że w klubie od kilku lat nie ma czegoś takiego jak budżet. Jest to nadużywane słowo bez pokrycia w rzeczywistości. Zatem jeżeli nie ma budżetu to ciężko spodziewać się środków na szeroko pojęty marketing. Bilansowanie kosztów odbywa się na zasadzie "miejskich kroplówek". Sam stwierdzasz, że jest brak chęci w klubie do czegokolwiek to dlaczego kibice mają je mieć zawsze? Cięcie kosztów odbywa się na wszystkich płaszczyznach - kontrakty zawodników, brak etatów w administracji, zamykanie części stadionu etc. O ile część jest zrozumiała o tyle takie ograniczanie się nie prowadzi do niczego dobrego, co będziemy mieli okazję widzieć w niedalekiej przyszłości.

Brak strategii na kolejne lata, brak dobrego zarządzania (samo cięcie kosztów w takiej postaci nie jest dobrym zarządzaniem!!!), brak celu sportowego, brak zaangażowania właściciela, coraz większy marazm na trybunach, słabe wyniki sportowe, brak działań w celu pozyskania sponsorów, lecący na łeb poziom szkolenia młodzieży, brak działań marketingowych oraz "pijarowych", życie historią. To niestety smutne szybkie podsumowanie tego co się dzieje w ostatnich latach, a niestety tendencja jest spadkowa.

Co do stwierdzenia użytkownika bbartek odnośnie sponsora. Uważasz, że sponsor daje pieniądze za nic? Partner biznesowy to coś lepszego? W hierarchi to właśnie partner biznesowy jest niżej aniżeli sponsor. Ja nie łapię Twojego rozumowania tego tematu.
PawełK
pyszałek
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 2003-10-20, 3:08 pm
Lokalizacja: Sosnowiec-Åšrodula

Re: Marketing klubu

Postprzez RUDI 2012-09-06, 9:41 am

PawełK napisał(a):pytanie czy klub drukuje jakiekolwiek plakaty meczowe

Raczej nie ,jeżeli cały poprzedni sezon nie drukował ,to i teraz raczej też nie drukuje .
Jeżeli masz dostęp do plakatów z zeszłego sezonu (jesień),jest tam pewne logo ,świadczące kto się tym zajmował ,oczywiście nie myślę tu o pierwszych plakatach drukowanych przez zapaleńców na drukarkach domowych .

django napisał(a):że niewykorzystane są nawet darmowe narzędzia, typu facebook


Na wykorzystaniu tych "darmowych narzędzi " nie zależy nie tylko klubowi ,ale też kibicom .
Sam osobiście w zeszłym sezonie zwracałem się z prośbą o umieszczenie plakatów/informacji zapraszających na mecze do kilku osób prowadzących strony związane z naszym regionem , na pewnym portalu społecznościowym ,tylko jeden odpowiedział pozytywnie i zamieszczał systematycznie informacje o meczach .
> O KIBICOWANIU WIEM NIEWIELE <
Avatar użytkownika
RUDI
 
Posty: 1884
Dołączył(a): 2009-03-16, 9:23 am

Re:

Postprzez August 2012-09-06, 5:12 pm

Mr. M napisał(a):Powtórzę po raz kolejny. W klubie nie zależy nikomu na marketingu i na promocji. Była osoba która studiowała marketing sportowy. Poprzedni "prezesi" (cudzysłów zastosowałem specjalnie) nie skorzystali z jego pomocy. Za Hytrego ta osoba miała tylko jeden telefon i na kolejny czeka do dzisiaj. W klubie powinni mieć już cały segregator CV tej osoby i nawet nie zadali sobie trudu by z nią porozmawiać.

Wniosek nasuwa siÄ™ sam.

NIKOMU W TYM KLUBIE NIE ZALEŻY NA PROMOCJI

a dlaczego?

Bo dobra promocja i reklama skutkują ściągnięciem sponsorów.

Sponsorzy chcą postępów sportowych drużyny i awansów.

Przypominam post kolegi Mr M, który jak mi sie wydaje, ze specjalizował się w marketingu sportowym, napisany przed kilku laty. Czy coś się zmieniło czy jest to nadal aktualne ?
Awanse oznaczają konieczność modernizacji stadionu i świadczenia coraz bardziej profesjonalnych usług.

Modernizacja stadionu i polepszanie jakości sprzedawanego towaru (meczu) wymaga nakładów finansowych.

Nakłady finansowe nie zawsze pokrywa sponsor (np. stadion)

Więc po co to wszystko jak można spokojnie żyć, grać i bawić się w zarządzanie na niskim poziomie i w niższej lidze?
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2012-09-06, 5:14 pm

Powyższy post napisany przed kilku laty. czyż nie jest aktualny ?
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez django 2012-09-06, 8:02 pm

PawełK napisał(a):Nie odbieraj tego posta jako atak na Twoją osobę, ale w kwestii owego znudzenia to trzeba zadać najpierw pytanie czy klub drukuje jakiekolwiek plakaty meczowe.


Nie odbieraj tamtego posta jako atak na kibiców, bo trudno krytykować ludzi za to, że nie robią czegoś za co im nikt nie płaci. W poprzednim sezonie klub też nie drukował plakatów, ale mimo to Stowarzyszenie wieszało plakaty przed meczami Zagłębia, a kibice którzy założyli swój klub wieszali plakaty przed jego meczami. Teraz już tych plakatów nie ma i stąd wniosek, że najwyraźniej kibicom promowanie meczów się znudziło.
django
 
Posty: 4015
Dołączył(a): 2007-01-09, 12:27 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Marketing klubu

Postprzez RUDI 2012-09-14, 8:21 am

W imieniu Zagłębie Sosnowiec S.A. informuję, iż z dniem 10 września 2012 r. Rada Nadzorcza Zagłębie Sosnowiec S.A. podpisała umowę o pracę z Panem Arturem Ślusarczykiem na stanowisku Członka Zarządu, którego kompetencje zostały ujęte w aneksie do umowy i obejmują:

1) Szeroko pojęty marketing, reklama i kontakty z mediami.
2) Sponsoring (pozyskiwanie funduszy na rzecz Spółki z tytułu sponsoringu, reklamy)
3) Merytoryczna opieka nad grupami młodzieżowymi
-> http://www.zshokej.pl/news/ogoszenia-kl ... ec-sa.html
Kto ma takie kompetencje/zadania w piłkarskim Zagłębiu ?
> O KIBICOWANIU WIEM NIEWIELE <
Avatar użytkownika
RUDI
 
Posty: 1884
Dołączył(a): 2009-03-16, 9:23 am

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2012-09-14, 9:29 am

Pytanie, na ile Slusarczyk ma przygotowanie zawodowe, kompetencje czy po prostu doświadczenie w tego typu działaniach. Niemniej oczywiście dobrze, że w hokeju w ogóle ktokolwiek się tym zajmie.
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez STACH PL 2012-09-14, 3:36 pm

August napisał(a):Pytanie, na ile Slusarczyk ma przygotowanie zawodowe, kompetencje czy po prostu doświadczenie w tego typu działaniach. Niemniej oczywiście dobrze, że w hokeju w ogóle ktokolwiek się tym zajmie.



Jeśli ma dobrą gadane i będzie konsekwentny w realizacji swoich pomysłów nie będzie się zrażał i będzie miał chęci to dobrze mu wróże przynajmniej spróbuje. W piłkarskim Zagłębiu nawet nie ma takiej możliwości.
STACH PL
 
Posty: 729
Dołączył(a): 2004-03-04, 5:47 pm
Lokalizacja: OSTROWY GÓRNICZE /ŚRÓDMIEŚCIE

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2012-09-14, 10:16 pm

STACH PL napisał(a):W piłkarskim Zagłębiu nawet nie ma takiej możliwości.

Ostatni zasłyszany dowcip: " Prezes Baczyński opracował strategię marketingową"
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Piłka nożna

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron