Marketing klubu

Dyskusje o wszystkim co dotyczy piłkarskiego Zagłębia Sosnowiec
http://zaglebie.sosnowiec.pl

Moderatorzy: flex, turku, Landryn, Smazu, krzysiu, LucasUSA, swiezy52

Re: Marketing klubu

Postprzez Mr. M 2008-11-10, 6:25 pm

PANOWIE!!!!!
To temat o marketingu a nie o porównywaniu GKS-u z Zagłębiem (a przynajmniej nie z takiej perspektywy).


Prawda jest taka, że sobotnie zajścia sporo napsuły. I to zarówno w kontekście tego co piszecie o współpracy z miastem, jak i sponsorów.

Wygląda na to że kilku idiotów popsuło pracę wielu oddanych Zagłębiu osób. Ale co im po tym. Ważne że coś spalili, po mordzie dali i z policją pobili. Dopóki nie pozbędziemy się takich gówniarzy ze Stadionu Ludowego trudno będzie cokolwiek zbudować.
Mr. M
 
Posty: 76
Dołączył(a): 2007-08-07, 5:12 pm
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie


Re: Marketing klubu

Postprzez AdrianDG 2008-11-11, 12:35 pm

Opanuj swoje emocje


tak sie stalo i koniec tematu
AdrianDG
 
Posty: 57
Dołączył(a): 2007-04-10, 10:44 am

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2009-03-21, 9:15 am

Tak a propo meczu z Elaną. Obejrzałem sobie ich oficjalną stronę. Doliczyłem się chyba ze 14 (choćby byli nadrobniejsi, ale są) sponsorów. Jest też konkretna oferta przystapienia do klubu 100 (skąd ja znam tę nazwę). Właściwie za 50 zł miesięcznie można zostać takim czlonkiem. A jeśli ja bym chciał zostać takim członkiem ? Łatwiej zostać członkiem klubu 100 Elany Toruń aniżeli Zagłębia Sosnowiec :-(
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2009-04-22, 8:12 am

Artykuł o tym, jak robią marketing w Kielcach:

Korona marketingiem stoi, czyli Włosi w Kielcach

Autobus oklejony klubowymi barwami, nowa strona internetowa, stale powiększający się asortyment gadżetów, wreszcie masa chętnych reklamodawców. Promocja w miejskim klubie dba, by o Koronie było głośno nie tylko ze względu na wyniki.

- Pracę zaczynaliśmy od nowa, praktycznie od zera. Wcześniej, gdy klub opierał się na jednej potężnej firmie, nie było nawet potrzeby, żeby szukać mniejszych sponsorów. Teraz z wiadomych względów cenne dla nas jest każde 100 złotych. Dlatego rozglądamy się za nimi wszędzie - podkreśla Paweł Jańczyk z działu marketingu.

Poszukiwania idą sprawnie. Wielka popularność klubu wśród kielczan, najwyższa frekwencja w lidze oraz wciąż najnowocześniejszy piłkarski obiekt w kraju sprawiają, że niemal każdego dnia zgłaszają się firmy chętne reklamować się przez Koronę. Nie tylko z województwa świętokrzyskiego. - Właśnie podpisaliśmy kolejną umowę z firmą z Warszawy. A pamiętajmy, że cały czas jesteśmy tylko klubem pierwszoligowym. Jestem pewien, że jak w czerwcu awansujemy, to szybko zabraknie miejsca na reklamę na stadionie - zapewnia Andrzej Jung, wiceprezes ds. organizacyjnych. Już zostało go niewiele - nie tylko na bandach wzdłuż murawy, ale również wokół całego stadionu.

Mecenasi są obecni również w innej formie. Każdy mecz na Ściegiennego ma swojego sponsora tytularnego, który funduje puchar i nagrodę dla najlepszego zawodnika. W zamian taka firma może liczyć, że jej nazwę dobrze usłyszą kibice na stadionie, w dodatku przez kilka dni na oficjalnej stronie internetowej widnieje specjalny baner. Klubowa strona to kolejne miejsce, gdzie można się reklamować. Zwłaszcza że z początkiem roku www.korona-kielce.pl otrzymała nowy, efektowniejszy wygląd. - Wciąż nad nią pracujemy, udoskonalamy. Pojawiają się nowe działy, niedawno uruchomiliśmy forum dyskusyjne, które cieszy się sporą popularnością. Cały czas notujemy wzrost odwiedzin, dziennie to nawet kilkadziesiąt tysięcy wizyt - mówi Jańczyk.

Będzie ich pewnie jeszcze więcej, gdy wystartuje wyczekiwany przez kibiców sklep on-line z "koronowymi" gadżetami (oficjalne otwarcie planowane jest od nowego sezonu). Na razie można je kupować podczas meczu na specjalnych stoiskach, a na co dzień w siedzibie klubu. - Mamy coraz większy asortyment. Kilka rodzajów oryginalnych koszulek, czapeczki, smycze, skórzane portfele czy wreszcie zupełnie nowe wzory szalików - wylicza Jańczyk. Zwłaszcza te ostatnie sprzedają się na pniu. Tylko podczas ich debiutu na meczu z Turem Turek wykupiono aż 600 szalików. - Kibice muszą identyfikować się z klubem. I chyba dlatego poprzednia seria z nazwą Kolportera nie cieszyła się powodzeniem. Przygotowaliśmy takie szaliki, które odnoszą się do tradycji - twierdzi Jańczyk. Na jednym z wzorów widnieje "MKS Korona Kielce", choć obecna nazwa nie zawiera już pierwszych trzech liter.

Powodzeniem cieszy się nawet miejski autobus oklejony klubowymi barwami. - Jest nie tylko najpopularniejszy na swojej linii, ale była o niego niemal walka wśród samych kierowców. Bo wszyscy chcieli nim jeździć. A ostatecznie padło na... kobietę - śmieje się Jung. Przypomnijmy, że na drogach Korony jest zresztą więcej. W marcu na mocy współpracy z PZMot kielczanie otrzymali do swej dyspozycji pięć nowych fiatów (oklejonych klubowymi akcentami).

- Może będę nieskromny, ale naszej trójce: Andrzejowi Jungowi, Katarzynie Kozioł i mnie w ciągu kilku miesięcy wspólnej pracy udało się zrobić więcej niż poprzednikom przez pięć lat. Szkoda tego zmarnowanego czasu, bo może dziś bylibyśmy w tym miejscu co Lech Poznań? - zastanawia się Jańczyk. „Kolejorz” uchodzi w Polsce za marketingowy wzór. - Jest od kogo się uczyć, kogo podpatrywać. Ostatnio byliśmy na szkoleniu w Warszawie, gdzie pojawili się spece od marketingu z Manchesteru United czy Olympique Marsylia i... wróciliśmy z niego nieźle zdołowani (śmiech). Ale robimy swoje, mamy mnóstwo pomysłów i jeszcze więcej zapału - mówi.

Np. teraz do sponsorowania Korony spróbują nakłonić Włochów, którzy chcieliby zostać sponsorem na meczowych koszulkach. - Na razie nic więcej nie powiem... Tylko tyle, że oglądali wtorkowy mecz i niebawem siadamy do rozmów - tajemniczo kończy wiceprezes Jung.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
http://www.sport.pl/pilka/1,65063,65240 ... lcach.html
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez Yokozuna_OSP 2009-04-22, 9:07 am

Najpierw to trzeba by było zainwestoać w pełnowartościowe bandy rekalmowe. Sponsora interersuje aby jak największa ilośc ludzi zobaczyłe ich logo czy nazwę. U nas nikt szanujący się nie przyjdzie bo tak na prawdę to już dawno nie widziałem reklam bezposrednio ustawionych w strone trybuny otwartej a taj siedzi najwiecej osób ! O oficialnych pamiatkach czy reklamie chociaż w lokalnych mediach możemy narazie zapomnieć bo przecież zarząd jest mądrzejszy i wiedzą lepiej jak klub powinien zarabiać.
Yokozuna_OSP
 
Posty: 36
Dołączył(a): 2007-11-16, 11:06 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Marketing klubu

Postprzez mario1 2009-04-22, 10:39 am

jak sie takie teksty czyta to az zal tylek sciska ze gdzies sie da tylko u nas nie :kiepsko:
mario1
 
Posty: 511
Dołączył(a): 2006-05-24, 8:44 am
Lokalizacja: Dalton in Furness( Anglia)

Re: Marketing klubu

Postprzez Landryn 2009-04-22, 12:27 pm

Jasne że u nas się da też .
Trzeb pierw znaleźć ludzi którzy za to będą odpowiedzialni i którzy sami są ODPOWIEDZIALNI.
Miejsca gdzie reklamować klub jest naprawdę wiele m.in. autobusy , reklamy na budynkach , tramwaje , plakaty , przede wszystkim miejsca publiczne .
Następnie media czyli internet - stronę trzeba rozreklamować na znanych stronach .

To wszystko da się i jest osiągalne .
Landryn
 
Posty: 323
Dołączył(a): 2009-04-11, 7:58 pm
Lokalizacja: Sosnowiec , Urząd Miasta

Re: Marketing klubu

Postprzez RISS 2009-04-22, 12:52 pm

Yokozuna_OSP, Bardzo trafne stwierdzenie ale co tu dyskutować o Marketingu przez duże " M " jeżeli go nie ma nawet przez małe " m " . Prosty przykład Kalendarz na rok 2009 jest nie do zrealizowania . Najniższy stopień marketingu jakim jest kalendarz piłkarski zespołu Zagłębia Sosnowiec jest nie do przeskoczenia . Smutne tym bardziej ,że hokeiści mają . Jaki zarząd taki marketing .
RISS
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2009-04-11, 8:59 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez mario1 2009-04-22, 12:53 pm

sorry ale nie mowimy o reklamowaniu klubu tylko firm POPRZEZ klub za co one beda placic w formie sponsoringu tak to rozumiem to fucktycznie zenujaco-wkurzjace takie dzialanie jest bezmyslne
mario1
 
Posty: 511
Dołączył(a): 2006-05-24, 8:44 am
Lokalizacja: Dalton in Furness( Anglia)

Re: Marketing klubu

Postprzez RISS 2009-04-22, 1:06 pm

Zdrowa i przemyślana reklama klubu w tym gra i tylko dobra gra zespołu daje nadzieje na dobrego sponsora . Nie będzie dobrej gry nie będzie sponsora , " prawdziwego " z " prawdziwymi ' pieniędzmi . Na przykładzie kalendarza chciałem zaznaczyć , że tak prostej czynności obecny zarząd nie zrobił rok temu i obecnie .
RISS
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2009-04-11, 8:59 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez Landryn 2009-04-22, 1:10 pm

Bez dobrej gry klubu to wiadome że sponsor nie będzie chciał podjąć z `nami` współpracy.
Jeżeli jest dobra gra , drużyna zdobywa punkty i coraz wyżej wspina się w tabeli - sponsorów to zaciekawi na pewno gdyż będą wiedzieli że dają pieniądze na klub który dobrze się prezentuje .
Landryn
 
Posty: 323
Dołączył(a): 2009-04-11, 7:58 pm
Lokalizacja: Sosnowiec , Urząd Miasta

Re: Marketing klubu

Postprzez scepan88 2009-04-22, 2:23 pm

najlepszym marketingiem byloby wprowadzenie nizszych cen biletow,co doprowadziloby do przychodzenia na stadion wiekszej rzeszy kibicow a co za tym idzie sponsorow,pozniej zarzad moze by pomyslal(moze) nad banerami w kazdej dzielnicy zaglebia dabrowskiego(przynajmniej po 2 na dzielnice) i jakies plakaty do autobusow z chwytliwym haslem.zarzad moglby takze sie postarac o organizowanie jakis turniej pod patronem zagłębia....nie tylko na stadionie ludowym,a na kazdym boisku typu ,,orlik"
scepan88
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2009-01-31, 11:00 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez flex 2009-04-22, 2:39 pm

Chętni do postawienia na nogi Marketingu klubowego by się znaleźli.
Problemem jest zapewne budżet. Obecnemu właścicielowi jak widać nie zależy na tym aspekcie, a ze swojej kasy pewnie nikt nie będzie w to inwestował.
flex
Administrator
 
Posty: 627
Dołączył(a): 2007-03-08, 9:54 pm
Lokalizacja: Centrum

Re: Marketing klubu

Postprzez mario1 2009-04-22, 2:56 pm

cinszko zrobic akcje marketingowa majac do dyspozycji dlugopis i kartke a-4 same checi i pomysly nie wystarcza
mario1
 
Posty: 511
Dołączył(a): 2006-05-24, 8:44 am
Lokalizacja: Dalton in Furness( Anglia)

Re: Marketing klubu

Postprzez malkom 2009-04-22, 3:05 pm

kibuce krzyczą:Zagłębie to my a nie wy...t i zarząd odpowiada tak samo ;Zagłębie to my a nie wy..to po co komuś wchodzic w taki klub,w którym szybko mozna byc obrzuconym błotem... :kiepsko: władcy Zagłebia ciągle zyja czasami komuny.i to jest jeden z nielicznych klubów,który po 89 roku nie znalazł mocnego sponsora,a moze tak naprawdę nikomu nie zalezy,żeby go znaleść ;-(
malkom
 
Posty: 101
Dołączył(a): 2009-04-11, 7:27 pm
Lokalizacja: Norwegia/Vestnes

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Piłka nożna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kanciak