Marketing klubu

Dyskusje o wszystkim co dotyczy piłkarskiego Zagłębia Sosnowiec
http://zaglebie.sosnowiec.pl

Moderatorzy: flex, turku, Landryn, Smazu, krzysiu, LucasUSA, swiezy52

Re: Marketing klubu

Postprzez Tomcjo 2015-06-20, 5:56 pm

Nie . Ja wcale nie wymagam cudów . Wymagam ciagłego podejmowania prób . Wymagam od ludzi z Zaglebia pasji w tym co robią . Takich Kukizow i Owsiakow którzy robią cos z niczego . Co moze nam pomoc . Nawet drobiazgi . Stadion duża sprawa ale będzie za kilka lat . Jak tylko będzie projekt musza w miejscu budowy stać wielkie bilbordy . Koszulki całkiem pożądane mamy . Moze bedą lepsze bo te szczegóły budują cały wizerunek . Obecny trener doprowadził mnie do furii bo gość z nazwiskiem to rozgłos , reklama i postęp . A Szukielowicz to antyreklama . Sponsorów i kibiców przyciągają gwiazdy . Nasze sa wypożyczone i taki Arak dopiero zaczął brylować i byc znany a juz odszedł . Dlatego biznes oparty o pożyczki nie ma prawa sie udać . Zdobycie sponsora to bardzo ciężkie zadanie . Zajmują sie tym zawodowe firmy które biorą duże prowizje . Trzeba podpatrywać najlepszych . Przecież po awansie niewiele sie zmieni . I liga to tez nie ekstraklasa . Sponsora można zdobyć albo przez prywatne kontakty z właścicielem . Albo przez układy miasta . Albo ciagle molestując rożne firmy . I nie ma gwarancji . Ja nawet nie mam pretensji ze nie mamy sponsora ale o to ze nawet prób zdobycia go nie widać . Sponsora można przekonać ciężka praca i pasja w tym co sie robi . Toyota sponsorując jakiś nie topowy klub podkreśliła ze właśnie to ich przekonało . Dlatego nerwowo zareagowałem na ostatni mecz plus trenera ktory juz w Sporcie cwaniakuje ze jak mu Stanek i Derbin nie przypadają to ich zwolni . Frajer pompka . Brak akcji typu tysiąc dzieci za darmo na Ludowym . Dlaczego nie ma wspólnych akcji reklamowych z firmami które i tak sie reklamują w Zagłębiu Dąbrowskim . Na meczach jest około 2000 . Dlaczego nie dać 2000 biletów jakiemuś marketowi czy firmie żeby rozdali swoim klientom . Markety produkują miliony reklamówek . Niech zostaną sponsorem nie dając ani grosza a umieszczając z drugiej strony reklamówki emblemat klubu i jakieś hasło . Cokolwiek ale działać . Przynajmniej w regionie a lepiej w województwie klub powinien byc widoczny . Dlatego w dużych klubach prezesami zostają ludzie mający doświadczenie managerskiej w dużym biznesie . Np szkółkę Barcelony w Warszawie prowadzi były wiceminister sportu . I chyba zatęsknił za większym sportem bo zgłosił chęć przejęcia Widzewa . Trzeba obserwować co sie dzieje w piłce polskiej i światowej i kopiować najlepsze wzory jeśli mamy mieć progres . U nas widać zadowolenie z tego co jest . No jest nieźle ale to wszystko zasługa miasta i kasy mieszkańców . Za mało zarząd daje od siebie . Za mało .
Tomcjo
 
Posty: 7202
Dołączył(a): 2005-07-30, 6:49 pm
Lokalizacja: AYR Scotland


Re: Marketing klubu

Postprzez Adam1906 2015-06-20, 7:16 pm

Bardzo fajnie to opisałeś :) I z tak sformułowaną wypowiedzią się już w pełni zgadzam. Niestety, masz bardzo dużo racji. Niestety....
Avatar użytkownika
Adam1906
 
Posty: 7098
Dołączył(a): 2009-11-13, 8:04 am
Lokalizacja: Dębowa Góra

Re: Marketing klubu

Postprzez comitam 2015-06-21, 10:46 am

z publicznością w tym sezonie nie będzie problemu bo po latach w drugiej lidze ludzie zwyczajnie przyjdą ,do tego pojemność stadionu nie jest wielka.przede wszystkim w marketach powinny powstać stoiska boxy z gadżetami Zagłębia,a nie sklep kibica w bramie z wysokim czynszem.młodzież w klubie 9-15 lat powinna być trenowana za darmo, a prywatne szkółki powinny mieć umowę z klubem na uzywanie logo i nazwy klubu.
comitam
 
Posty: 412
Dołączył(a): 2013-09-07, 7:18 pm
Lokalizacja: Saint-Nazaire

Re: Marketing klubu

Postprzez Anakin 2015-06-29, 8:51 am

http://www.groupon.pl/oferty/dealbank_p ... y-59617390

Ciekawe czemu akurat bigos z Kazimierza ?
Anakin
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 2011-06-06, 10:00 am

Re: Marketing klubu

Postprzez comitam 2015-06-29, 9:28 am

widocznie miasto nie ma na darmowy pochówek :lol:
comitam
 
Posty: 412
Dołączył(a): 2013-09-07, 7:18 pm
Lokalizacja: Saint-Nazaire

Re: Marketing klubu

Postprzez comitam 2015-06-29, 9:39 am

mam takie pytanko, kto ma licencje na sprzedaż gadżetów związanych z Zagłębiem? chciałbym otworzyć kilka stoisk w Sosnowcu,Dąbrowie, Czeladzi i Będzinie w dużych marketach. coś takiego; http://allegro.pl/stoisko-handlowe-wysp ... 83295.html do tego prowadzić sprzedaż biletów i karnetów.
comitam
 
Posty: 412
Dołączył(a): 2013-09-07, 7:18 pm
Lokalizacja: Saint-Nazaire

Re: Marketing klubu

Postprzez RUDI 2015-06-29, 10:05 am

comitam napisał(a):mam takie pytanko.....


Wszystko "rozbija" się może o prawo do herbu Zagłębia ? właścicielem jednego w dalszym ciągu jest chyba Dariusz Kisiel("trójząb") a drugiego znaku ("trójząb" na czarnym tle ) klub .I aż dziwne że jeszcze nie doszło do porozumienia w sprawie jednego starego herbu (ale chodzi chyba o kasę a nie miłość do klubu) i tam trzeba pytać (klub,DK)
Ostatnio edytowano 2015-06-29, 10:15 am przez RUDI, łącznie edytowano 1 raz
> O KIBICOWANIU WIEM NIEWIELE <
Avatar użytkownika
RUDI
 
Posty: 1884
Dołączył(a): 2009-03-16, 9:23 am

Re: Marketing klubu

Postprzez django 2015-06-29, 10:13 am

Prawo do oficjalnego herbu ma klub, więc musisz uderzyć do prezesa. Sam jestem ciekawy efektu takiej rozmowy, bo przecież klub powinien być zainteresowany poszerzeniem dostępu do swoich produktów.
django
 
Posty: 4015
Dołączył(a): 2007-01-09, 12:27 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Marketing klubu

Postprzez RUDI 2015-06-29, 10:19 am

django napisał(a): Sam jestem ciekawy efektu...

Powinno wypalić ,swego czasu pamiątki sprzedawane były w przyczepce/kasie przez osobę z "zewnątrz" klubu.
> O KIBICOWANIU WIEM NIEWIELE <
Avatar użytkownika
RUDI
 
Posty: 1884
Dołączył(a): 2009-03-16, 9:23 am

Re: Marketing klubu

Postprzez comitam 2015-06-29, 12:05 pm

stoisko w centrum handlowym zawsze skusi nawet przypadkowego przechodnia nie wspomnę o dzieciakach.przez korytarz w markecie dziennie przewijają setki zakupowiczów,a przez podwórka gdzieś w bramie kto? tam wchodzą tylko ludzie z okreslonym wcześniej pomysłem na zakup,na stoisku w markecie kazdy moze 10 razy obejśc stoisko dookoła i się zastanowić co kupić. interes musi przynosić wszystkim stronom korzyści mi zarobek,klubowi reklamę. koszulki,dresydługopisy,zeszyty posciel,szklanki maskotki to wszystko jest do ogarnięcia tylko trzeba chęci i porozumienia z klubem.co do herbu to naprawdę był czas na nowy lub dogadanie się z właścicielem starego herbu. zwyczajnie chciałbym otworzyć takie wyspy Zagłębia w marketach, które będą przypominały ,że klub istnieje i ma się dobrze.
comitam
 
Posty: 412
Dołączył(a): 2013-09-07, 7:18 pm
Lokalizacja: Saint-Nazaire

Re: Marketing klubu

Postprzez Adam1906 2015-07-07, 6:02 pm

Tak sobie czytam i czytam ten internet i sobie myślę, kiedy w końcu w naszym klubie osoby decyzyjne się obudzą i przestaną robić fałszywe oszczędności, nie zatrudniając w Zagłębiu osoby (osób), które ogarnęłyby od zera dział marketingu? Dlaczego o tym piszę? Bo dochodzę do wniosku, że jeżeli oszczędza się na pensji fachowca (fachowców) od marketingu to nie ma się żadnych szans dotrzeć do potencjalnych nowych sponsorów, takich jak np.:
Panattoni Development Europe uzyskała pozwolenia urzędnicze dla budowy centrum logistyczno-dystrybucyjno-produkcyjnego Sosnowiec II w Sosnowcu-Porąbce.

W ramach przedsięwzięcia zaplanowano realizację trzech obiektów o łącznej powierzchni ok. 67,5 tys. mkw.

Przypomnijmy, że w br. Panattoni zlecił firmie Bremer wykonawstwo pierwszej hali (22 tys. mkw.) w ramach kompleksu w Sosnowcu w rejonie ul. Inwestycyjnej i drogi ekspresowej S1.

Na terenie odkupionym od CTL Logistics powstanÄ… docelowo obiekty o powierzchni ok. 90 tys. mkw.

http://www.propertynews.pl/magazyny/pan ... 37195.html

Jeżeli ktoś chce wiedzieć, co to jest Panattoni, to niech sobie poczyta:
Panattoni Europe, lider powierzchni przemysłowych podsumowuje swoją dziesięcioletnią obecność w Europie. Od 2005 roku, deweloper dostarczył 3,1 miliona powierzchni dla ponad 200 klientów, ustanawiając wspólnie z firmą Amazon rekordową transakcję wynajmu powierzchni magazynowej w regionie CEE. Panattoni Europe wprowadził trend budowy obiektów BTS, zwłaszcza w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także otworzył rynek kapitałowy dla powierzchni magazynowych, a co najważniejsze stał się inspiracją i wzorem dla kolegów zza zachodniej granicy.

10 lat temu, Panattoni, gigant powierzchni magazynowych zza oceanu – jak przedstawiano firmę matkę – Panattoni Development Company – wszedł do Polski, a wprowadził go Robert Dobrzycki, stawiając czoło największym deweloperom obecnym nad Wisłą. Dzisiaj firma zajmuje pozycję lidera powierzchni przemysłowych zdobywając gigantyczne kontrakty, bijąc własne rekordowy podpisywanych umowach najmu, realizując zaawansowane inwestycje produkcyjne, czy prowadząc w kategorii popytu netto.

To, w jaki sposób wygląda ostatnia dekada w branży okiem dewelopera, zaprezentowano podczas konferencji prasowej z okazji 10-lecia istnienia firmy w Europie. Odbyła się ona 24 marca br., w słynnej polskiej restauracji Atelier Amaro, która jako pierwsza – i jak dotąd jedyna – zdobyła prestiżową gwiazdkę Michelin.

http://estatenews.pl/panattoni-europe-10-lat-na-rynku/

Takich firm i firemek jest masa na terenie Zagłębia Dąbrowskiego. Tylko KTO ma do nich dotrzeć? Chyba, że w klubie liczą na to, że te firmy same na Kresową przyjdą...
Avatar użytkownika
Adam1906
 
Posty: 7098
Dołączył(a): 2009-11-13, 8:04 am
Lokalizacja: Dębowa Góra

Re: Marketing klubu

Postprzez GrubyPerez 2015-07-07, 6:17 pm

Adam1906 napisał(a):To, w jaki sposób wygląda ostatnia dekada w branży okiem dewelopera, zaprezentowano podczas konferencji prasowej z okazji 10-lecia istnienia firmy w Europie. Odbyła się ona 24 marca br., w słynnej polskiej restauracji Atelier Amaro, która jako pierwsza – i jak dotąd jedyna – zdobyła prestiżową gwiazdkę Michelin.

nawiasem mówiąc, Wojciech zwany Amaro też jest Sosnowiczaninem
Ostatnio edytowano 2015-07-15, 7:21 pm przez GrubyPerez, łącznie edytowano 1 raz
***[czy jesteś wrogiem czy przyjacielem - zawsze możesz na mnie liczyć. Nigdy o Tobie nie zapomnę***
Avatar użytkownika
GrubyPerez
 
Posty: 1430
Dołączył(a): 2007-06-13, 9:54 pm
Lokalizacja: Sielec

Re: Marketing klubu

Postprzez jondek 2015-07-07, 6:18 pm

Z drugiej strony,wszystko co się dzieje w klubie jest owiane wielką tajemnicą.Nawet potencjalny sponsor nie ma szans dowiedzieć się czegokolwiek.Może są drobni sponsorzy,którzy dają"drobne"sumy,Taki niezorientowany darczyńca myśli może ,że rozmowy trzeba zacząć od 100000zł.Czytam,że w małych miasteczkach czy nawet wioskach miejscowy producent wędlin daje 10 tys.,producent torebek czy bielizny daje 5 tysiaków.A u nas tajemnica handlowa,procedury, itp.bełkot.Mało o tobie slychać w sieci-nie istniejesz :redface: I nie bać się inwestować w ludzi o znanych nazwiskach do pracy w klubie.To też przynosi profity :lol: Bo taki mamy KLIMAT :)
jondek
 
Posty: 1263
Dołączył(a): 2010-10-14, 11:34 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez Anakin 2015-07-15, 10:45 am

jondek napisał(a):wszystko co się dzieje w klubie jest owiane wielką tajemnicą.Nawet potencjalny sponsor nie ma szans dowiedzieć się czegokolwiek.Może są drobni sponsorzy,którzy dają"drobne"sumy,Taki niezorientowany darczyńca myśli może ,że rozmowy trzeba zacząć od 100000zł.Czytam,że w małych miasteczkach czy nawet wioskach miejscowy producent wędlin daje 10 tys.,producent torebek czy bielizny daje 5 tysiaków.A u nas tajemnica handlowa,procedury, itp.bełkot.


Mam wrażenie, że rozmowy ze sponsorami to mit. W ciągu ostatnich miesięcy doszedł chyba tylko Interpromex i to jak partner a nie sponsor, na zasadzie wzajemnej reklamy. jak dotychczas awans nie przełożył się na umowy sponsorskie. Nie ma żadnych pomysłów marketingowych przed nowym sezonem. Polityka informacyjna jest taka, że o wypożyczeniu Musiolika można się dowiedzieć na śląskim portalu natomiast jakiekolwiek niusy są podawane nie przez stronę oficjalną a przez katowicki sport, który - zapewne przez przypadek - jest współredagowany przez starego Wasika.
Anakin
 
Posty: 1775
Dołączył(a): 2011-06-06, 10:00 am

Re: Marketing klubu

Postprzez Tomcjo 2015-07-15, 6:57 pm

Ostatni mecz sezonu , zagrudnienie Szukielowicza , zwolnienie Szukielowicza , beznadziejna polityka transferowa , brak rozpoznawalnych nazwisk w klubie bedacych lokomotywami reklamowymi , Arak ktory dopiero zaczyna byc jakos rozpoznawalny w kraju nie jest wlasnoscia transferowa klubu . To duze plamy na marketingu klubu Zaglebie Sosnowiec . Marketing ? skauting ? Takie pojecia w klubie prezesa MJ nie istnieja a wrecz sie je tepi .
Tomcjo
 
Posty: 7202
Dołączył(a): 2005-07-30, 6:49 pm
Lokalizacja: AYR Scotland

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Piłka nożna

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kanciak