Marketing klubu

Dyskusje o wszystkim co dotyczy piłkarskiego Zagłębia Sosnowiec
http://zaglebie.sosnowiec.pl

Moderatorzy: flex, turku, Landryn, Smazu, krzysiu, LucasUSA, swiezy52

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2009-11-12, 6:53 pm

Mam nadzieję, że chłopaki z klubu sie nie obrażą jak napiszę , że z Wisły wlasnie zwolniono 3 doświadczone osoby związane z marketingem. Nie znam do końca woślackiej afery, ale może by tak "wzmocnić" takimi osobami nasz klub ? Oczywiście przy zachowaniu swoich stanowisk przez dotychczasowych pracowników:


Adrian Ochalik nie będzie już rzecznikiem Wisły Kraków. W czwartek rozwiązana została umowa wiążąca go z klubem. Z działu marketingu zwolniono jego dyrektora Grzegorza Falka oraz Dariusza Gryźlaka.

Bezpośrednim powodem zakończenia współpracy była publikacja "Listu otwartego do premiera i posłów RP", który według Rady Nadzorczej nie prezentował stanowiska klubu.

Oto oświadczenie Wisły w tej sprawie, opublikowane na oficjalnej stronie klubowej (wisla.krakow.pl):

"Wisła Kraków SA w nawiązaniu do opublikowanego na oficjalnej stronie internetowej Klubu "Listu otwartego do premiera i posłów RP" oświadcza: Autorem powyższego listu nie jest klub Wisła Kraków lecz osoby prywatne, które wykorzystując piastowane stanowisko w Klubie przekroczyły swoje uprawnienia.

Wisła Kraków SA nie zajmuje stanowiska w kwestiach niedotyczących rozgrywek i działalności sportowej.

Osoby, które nadużyły zaufania klubu i przekroczyły swoje kompetencje, zostały ukarane dyscyplinarnie. Dwaj pracownicy działu marketingu zostali zwolnieni dyscyplinarnie oraz nastąpiło rozwiązanie umowy z rzecznikiem prasowym klubu. Jednocześnie Rada Nadzorcza udzieliła upomnienia prezesowi zarządu za brak nadzoru"
http://www.futbol.pl/artykul/68031.html
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm


Re: Marketing klubu

Postprzez August 2009-11-23, 8:10 am

Fajną akcję marketingową wymyślono na Śląsku tj. sprzedawano bombki choinkowe z logo klubu z przeznaczeniem kasy na jakieś dzieci czy coś w tym rodzaju.
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez damian_2006 2009-11-23, 2:17 pm

U nas tez sa w SK bombki tyle ze nie ida chyba na cel jakis;)
damian_2006
 
Posty: 474
Dołączył(a): 2006-04-26, 9:24 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2009-11-23, 7:50 pm

damian_2006 napisał(a):U nas tez sa w SK bombki tyle ze nie ida chyba na cel jakis;)


Fajnie tylko jest prblem z podejściem do sklepu. W tygodniu nie mam raczej szans dotrzeć przed 17 a i w soboty do południa (kiedy sklep jest otwarty) często jestem zajęty. Liczę po cichu, że kiedyś sie to zmieni na lepsze.
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez mayday77 2009-11-24, 4:38 pm

Bardzo ciekawy artykuł o marketingu i podejściu do kibica.


Marketing i wojenki, czyli co przyciąga, a co odstrasza kibica

Frekwencja na stadionach Ekstraklasy, I i II ligi jest diametralnie różna. Wiele czynników ma wpływ na ilość kibiców na stadionach oraz ich liczbę wyjazdową.
Marketing

Z pewnością jednym z najważniejszych czynników wpływających na ilość fanów na piłkarskich stadionach jest marketing. Istnieje wiele sposobów, aby przyciągnąć kibica na stadion. Plakaty informujące o meczu, autobusy miejskie w klubowych barwach, czy też jakiekolwiek relacje telewizyjne wpływają na podświadomość ludzi. Niektórzy właśnie, przez pobudzenie wyobraźni znajdują się w końcu na stadionie i w sporej liczbie na nim pozostają na długie lata. Dzięki temu funkcjonowanie klubu (środki finansowe pochodzące ze sprzedaży biletów i pamiątek) czy też doping kibiców stoją na znacznie wyższym poziomie.

Ciekawym pomysłem błysnęli w Jagiellonii Białystok. W stolicy Podlasia powstała sieć taksówek "Jaga Taxi". Pomysł wypalił, a klubową kasę zasilają kolejne złotówki. Obecnie w stolicy Podlasia jeździ 101 takich taksówek. Jak mówią pracownicy, najwięcej zgłoszeń jest w dniu meczu. Co ciekawe Jaga jest drugim klubem w Europie, który zdecydował się właśnie na taki krok.

W Polsce najlepszy marketing ma bez wątpienia Lech Poznań, dzięki dobrej reklamie, podpartej ubiegło sezonowymi sukcesami w Pucharze UEFA, kiedy na trybunach zasiadało ponad 20-tysięcy sympatyków Kolejorza. Obecnie Lech gra we Wronkach i z tego względu może liczyć na tylko kilkutysięczną publikę. Z pewnością, po powrocie do stolicy Wielkopolski frekwencja wróci na podobny, o ile nie wyższy pułap, bo w Poznaniu wiedzą jak robić dobrą reklamę. Władze poznańskiej drużyny potrafią się również porozumieć z sympatykami Lecha i dlatego na trybunach są piękne oprawy, a na wyjazdach Kolejorza często ponad tysięczne delegacje.

Wojny i wojenki

Jednak starczy chociaż jeden zgrzyt na linii kibice-klub i wytwarza się mętna otoczka. Takim przykładem jest bez wątpienia Legia, na której od kilku lat dzieje się co najmniej źle. Władze klubu ze wszystkich sił chcą resocjalizować swoich fanów, zaś oni bronią się i atakują ze zdwojoną siłą. Skutek jest taki, że na stadionie pojawia się coraz mniej ludzi. Nawet derby stolicy, które, jakby nie było, są jakimś piłkarskim świętem, nie potrafiły zgromadzić na trybunach kompletu publiczności. W Legii "codziennością" są klubowe zakazy stadionowe, nakładane praktycznie po każdym spotkaniu. Wojna zaczęła się w najlepsze, gdy po śmierci Jana Wejcherta, z krytej poleciały okrzyki: - Jeszcze jeden! Te słowa nawiązywały do drugiego z właścicieli.

W Bydgoszczy kibice miejscowego Zawiszy mają swój problem. Jest nim prezes klubu Michał Gliński, który w przeszłości, jeszcze będąc dziennikarzem, niezbyt pochlebnie wypowiadał się o fanach wówczas IV-ligowego Zawiszy. Schlebiał natomiast "Hydrobudowie", czyli przeniesionemu do Bydgoszczy z Włocławka Kujawiakowi. Fani żądają dymisji Glińskiego i praktycznie na każdych meczach pojawiają się transparenty. - Żądamy zmiany prezesa - to jeden z wielu, ale odzwierciedla wszystko, czego żądają fani, aby sytuacja powróciła do normalności. Bydgoscy fani wytykają prezesowi brak doświadczenia i narażenie klubu na kilkusettysięczne straty. W trakcie meczów trwa protest, a doping wznawiany jest w okolicach 70. minuty. Mimo napiętej sytuacji frekwencja na trybunach jest bardzo wysoka. Średnio na spotkania II ligi przychodzi 5 tysięcy kibiców, co jest najwyższą frekwencją na tym szczeblu rozgrywkowym. Na derbach Zawisza - Olimpia Grudziądz było ich aż 3 tysiące powyżej średniej. Takiej publiki mogą pozazdrościć nawet niektóre kluby Ekstraklasy.

Miasta i miasteczka

Równie ważna jest wielkość aglomeracji miejskich, dlatego z pewnością łatwiej zdobyć klubom konsumenta w takich miejscach jak Warszawa, Poznań, Szczecin, Kraków, czy też Białystok. Widać, że piłka wielkimi krokami wchodzi w obszary wielkich miast, a powoli zostaje wypierana z ośrodków słabych kibicowsko. W Ekstraklasie już powoli zaczęła się wspomniana czystka. Obecnie na dobrej drodze do spełnienia wspomnianej reguły są kopacze Odry Wodzisław Śląski. W tym malutkim miasteczku spod czeskiej granicy frekwencje są mizerne, jak jesienne wyniki zawodników tej drużyny. Jeżeli wodzisławianie będą się w dalszym ciągu prezentować, tak jak do tej pory, to z hukiem spadną, a gdy skończą się pieniądze z Canal+, wówczas ten malutki klub będzie się tylko staczał po równi pochyłej. Swoje trzy grosze do takiego stanu rzeczy dorzucili akcjonariusze z Czech i Polski, których wzajemne kłótnie doprowadzają do upadku klubu. W I-ligowej poczekalni stoją już spragnione wielkiej piłki łódzkie drużyny - Widzew oraz ŁKS. Kolejnym zespołem mającym chrapkę na Ekstraklasę jest silna kibicowsko Pogoń Szczecin, której fani również nie mogą się doczekać powrotu do Ekstraklasy.

Budowa stadionów, czyli przejściowy problem

Przez wiele lat polskie stadiony były w opłakanym stanie. Miały swój klimat, ale z pewnością odstraszały "niedzielnych" kibiców. Obecnie w wielu miastach trwa gorączka związana z budową nowych oraz poprawą wizerunków przestarzałych obiektów. Takie są wymogi licencyjne oraz zbliżające się Euro 2012.

Przez to wiele zespołów musi rozgrywać spotkania na obcych stadionach. Krakowskie drużyny - Wisła i Cracovia grają w Sosnowcu, natomiast Lech we Wronkach. Przez to w tym sezonie frekwencja na meczach tych drużyn jest mniejsza nawet o kilkadziesiąt procent, jednak jak pokazały przykłady Zagłębia Lubin oraz Korony Kielce, nowe stadiony sprawiły, że frekwencja wzrosła znacząco.

Bezcenna historia

Przywiązanie do klubu jest dla prawdziwego kibica czymś szczególnym. Dla niektórych nie ma rzeczy ważniejszej niż mecz swojej drużyny. 14-krotny mistrz Polski, Górnik Zabrze nawet po spadku i słabej grze zawodników w tym sezonie mógł liczyć na frekwencję znacznie przekraczającą 10 tysięcy.

W Krakowie natomiast niedzielne derby Wisły z Cracovią, zwane "Świętą Wojną" były meczem podwyższonego ryzyka. Wojna między zwaśnionymi kibicami obu klubów trwa od niepamiętnych czasów. Jednak takie potyczki sprawiają, że trybuny są pełne, atmosfera gorąca, doping znakomity i nigdy nie brakuje jakichś dreszczyków emocji.

W głównej mierze o frekwencji decydują wyniki, ale i tak jednym z najważniejszych czynników jest miłość kibica do klubu i szacunku do jego historii. Kiedy fan zostanie przyciągnięty na mecz i w końcu zacznie chodzić systematycznie na spotkania swojego klubu, to nawet spadek drużyny do niższej klasy rozgrywkowej nie stanie na przeszkodzie, aby kibicować swojemu zespołowi. - To jest silniejsze niż narkotyk - mówi większość kibiców swoich drużyn, czy też reprezentacji narodowych.

Źródło:www.Sportowefakty.pl
mayday77
 
Posty: 352
Dołączył(a): 2007-03-05, 6:44 pm
Lokalizacja: Będzin-Syberka

Re: Marketing klubu

Postprzez PawełK 2009-11-24, 8:18 pm

mayday77 napisał(a):Bardzo ciekawy artykuł o marketingu i podejściu do kibica.

...artykuł...


Ameryki nie odkryto a i błędy się zdarzyły...

- Zawisza nie grał u siebie z Olimpią Grudziądz tylko na wyjeździe...
- niedzielna "święta wojna" była w Sosnowcu...
- mody na Kolejorza już nie ma co pokazuje frekwencja na meczach we Wronkach, owszem wróci wraz z nowym stadionem, lecz jeżeli nie będzie poparcia wynikiem sportowym to już tak kolorowo nie będzie...
PawełK
pyszałek
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 2003-10-20, 3:08 pm
Lokalizacja: Sosnowiec-Środula

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2009-11-24, 8:58 pm

PawełK napisał(a):Ameryki nie odkryto a i błędy się zdarzyły...

- Zawisza nie grał u siebie z Olimpią Grudziądz tylko na wyjeździe...
- niedzielna "święta wojna" była w Sosnowcu...
- mody na Kolejorza już nie ma co pokazuje frekwencja na meczach we Wronkach, owszem wróci wraz z nowym stadionem, lecz jeżeli nie będzie poparcia wynikiem sportowym to już tak kolorowo nie będzie...


To są detale. Czekam na oryginalny pomysł marketingowy rodem z Sosnowca.Może się doczekam. A jesli nie ja to moje dzieci (albo i wnuki).
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez django 2009-11-24, 9:43 pm

Skoro Adam jakiś czas temu pisał, że plan jest tworzony, to pozostaje czekać na efekty. Miejmy nadzieję, że nie dłużej niż do wiosny...
django
 
Posty: 4015
Dołączył(a): 2007-01-09, 12:27 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2009-11-24, 10:39 pm

django napisał(a):Skoro Adam jakiś czas temu pisał, że plan jest tworzony, to pozostaje czekać na efekty. Miejmy nadzieję, że nie dłużej niż do wiosny...


Miałem wpierw napisać a właściwie zapytać "którego roku ? " No, ale poczekajmy. Może rzeczywiście tym razem coś ruszy.
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2009-12-07, 8:38 pm

Za 100%:
Już w styczniu kibice będą mogli poruszać się po Zagłębiu Dąbrowskim w klubowych taksówkach. Jak zapewnia prezes Paweł Hytry, to dopiero początek marketingowej ofensywy Zagłębia.

- Chcemy zacząć od pięciu, lub sześciu taksówek, które będą jeździły pod szyldem klubu. Jesteśmy na etapie załatwiania częstotliwości radiowych i pozwolenia na uruchomienie korporacji. Jeżeli wszystko dobrze pójdzie, to od połowy stycznia ten pomysł wejdzie w życie – mówi prezes Hytry.
Na razie władze klubu poszukują kierowców. Ogłoszenia o naborze mają się pojawić w lokalnej prasie. Co ciekawe, nie trzeba mieć wcale uprawnień do prowadzenia taksówki. Koszty ich wyrobienia pokrywa klub.

To nie koniec pomysłów, które mają być wprowadzone w życie. – Od rundy wiosennej po zagłębiowskich miastach będzie jeździł specjalny samochód w barwach klubu. Będziemy w ten sposób informować o meczach. To nasza wspólna inicjatywa z kibicami. Koszt nie jest wielki, a mamy nadzieję, że dzięki temu zwiększy się frekwencja na meczach – mówi prezes.

Można powiedzieć, jak za starych dobrych lat (80-ych), kiedy przed meczem na Ludowym po Sosnowcu jeździł Żuk (albo Nyska).
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez turku 2009-12-07, 8:45 pm

No i dobrze. Przynajmniej w mieście i regionie będzie się czuło obecność klubu. Widać że marketing cos tam jednak robi. Oby to był początek zmian na lepsze.
turku
 
Posty: 1285
Dołączył(a): 2007-04-21, 6:38 pm
Lokalizacja: Pogoń

Re: Marketing klubu

Postprzez patrios91 2009-12-07, 8:50 pm

August spozniles sie z tym info...;D Bynajmniej w "Przegladzie Prasy" ;P
JAROSZEWSKI I CHĘCIŃSKI MUSZĄ ODEJŚĆ
patrios91
 
Posty: 2920
Dołączył(a): 2009-11-06, 1:07 pm
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2009-12-07, 8:53 pm

patrios91 napisał(a):August spozniles sie z tym info...;D Bynajmniej w "Przegladzie Prasy" ;P


Info z głównej 100% nie widziałem wcześniej. Nieważne, cieszy zapowiedź ofensywy marketingowej klubu.
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez patrios91 2009-12-07, 8:54 pm

August napisał(a):
patrios91 napisał(a):August spozniles sie z tym info...;D Bynajmniej w "Przegladzie Prasy" ;P


Info z głównej 100% nie widziałem wcześniej. Nieważne, cieszy zapowiedź ofensywy marketingowej klubu.


Mam nadzieje ze na ofensywach marketingowych sie nie skonczy ,a ten pomysl wejdzie w zycie... ;-)
JAROSZEWSKI I CHĘCIŃSKI MUSZĄ ODEJŚĆ
patrios91
 
Posty: 2920
Dołączył(a): 2009-11-06, 1:07 pm
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa

Re: Marketing klubu

Postprzez kiełbacha 2009-12-08, 10:42 am

tak jak jest sukces to ojcow jest w h..nie czesto chodze do kosciola ale w niedzile pojde sie pomodlic abz pawlowi sie udalokazdy krok do budowy potegi mojego klubu jest wazny mam pomysly od tej chwili jestem do dyspozycji w kazdej chwili tak to ja waz glownz krytyk do tej pory czekam 501209 417
kiełbacha
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2008-10-18, 12:26 pm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Piłka nożna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników