Marketing klubu

Dyskusje o wszystkim co dotyczy piłkarskiego Zagłębia Sosnowiec
http://zaglebie.sosnowiec.pl

Moderatorzy: flex, turku, Landryn, Smazu, krzysiu, LucasUSA, swiezy52

Postprzez Zibi83 2008-09-11, 6:09 pm

PawełK napisał(a):Oferta będzie poprawiana pod względem merytoryki jak i grafiki.


Minęło 2,5 tygodnia a oferta na stronie Zagłębia dalej jest ta sama, bez poprawionych błędów - bo inaczej nie da się nazwać wymienionych przez Mr.M gaf.
Nie twierdzę że całość nadaje się do kosza ale naprawdę niektóre z wymienionych błędów są potworne nawet dla laika. Tutaj chodzi o wizerunek klubu więc litości...
Zibi83
 
Posty: 187
Dołączył(a): 2005-09-27, 2:40 pm
Lokalizacja: Sosnowiec


Postprzez Mr. M 2008-09-11, 7:11 pm

turku napisał(a):Przykro mi się robi jak porównuję nasz maketin to marketingu gieksy. Ich klub wyniki sportowe ma takie same jak my ale marketing to jak niebo a ziemia w porówniau do naszego.

Bywam czasami w katowicach, może nie za często ale wystarczajaco by zawsze wiedzieć, kiedy z kim i o której godzinie gra gieksa. A co więcej nawet w sosnowcu będąc lepiej jestem poinformowany o poczynaniach katowickiego klubu.
Powiem szczerze gdybym hnie odwiedzał strony Zagłębia to nie miałbym pojęcia z kim grają, gdzie i w ogóle nic bym o Zagłębiu nie wiedział.
Wiadomości o gieksie są wszędzie być moze echo miasta to gazeta katowicka i normalne jest to że nie ma tam nic o Zagłębiu ale przecież sosnowoiec też ma jakiś periodyk.
W echu co tydzien wiem wsyztsko o tym jak gra gieksa, komu sie but rozwiązał i mam piętnaśnie możliwości żeby wygrać bilet na mecz. Nad "pięknym" katowickim dworcem bije do mnie ogłoszenie kup bilety na giekse.
Idąc śląskimi ulicami widze wszędzie plakaty dziś gieksa gra z tymi a jutro z tamtymi.

A o zagłębiu nic, ani widu anio słychu. Tylko jak w OE byliśmy to od czasu do czasu wykosztowano sie na billboardy.

To sie musi zmienić.

Bo jak sie ma dowiedzieć zwykły mieszkaniec Zagłębia o naszej drużynie jak nigdzie jej nie widać. Kilka lat temu gieksa nie istniała, teraz pomimo że piłkarsko też jej sie średnio wiedzie to trzeba oddac jej cześć że mają kogoś od marketingu.

A u nas? Nic.
Tyle w tej sprawie. Wstyd że ślązacy są od nas lepsi


I tu jest pies pogrzebany!!
Piłkarze Zagłębia Sosnowiec stoją na straconej pozycji mając taki zarząd i taki marketing. W innym temacie mówicie, że kibice chodzą tam gdzie są sukcesy. TAK!! Bo sport jest produktem, a wybiera się ten produkt który jest najkorzystniejszy pod względem jakościowym. Tylko nieliczni pasjonaci (wierni klienci) zostają bez względu na wszystko przy gorszym produkcie. Nie zapominajcie, że czasy gdy do sportu na siłę pompowano państwowe pieniądze się skończyły. Teraz sport to RYNEK, na którym działają wszystkie jego prawa z KONKURENCJĄ na czele. A jakim konkurentem jest piłkarskie Zagłębie? Żadnym.

I jeszcze jedna ciekawostka. W Urzędzie Miejskim też na to patrzą. Zobaczcie jak gładko idzie współpraca hokeja z władzami. Dlaczego? Bo władze hokeja coś robią, widać reklamy, informacje o spotkaniach i co najważniejsze udało się tym ludziom przekonać do siebie pewne osoby z budynku przy Alei Zwycięstwa. Dlaczego nasi działacze nie potrafią zainteresować sobą odpowiednie osoby? Odpowiedzcie sobie sami. Ja niestety nie mogę.

Pozdrawiam
Mr. M
 
Posty: 76
Dołączył(a): 2007-08-07, 5:12 pm
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Postprzez August 2008-09-11, 9:02 pm

U nas coś takiego jak marketing praktycznie nie istnieje. Tłumaczenie, że nie ma na to pieniędzy jest dla mnie kompletnym nieporozumieniem. Jakie mozna podejmować działania nie mając wiekszych funduszy pokazuje ostatnio Gieksa, np. z lansowaniem meczu pucharowego z Górnikiem . Jak mozna było przeczytać działacze już wymyślili, że mecz to będzie "Śląski Klasyk".Marketingowcy GKS-u pracują, aby wypompować pojedynek górniczych jedenastek. Klub szykuje rekordową liczbę ulotek i plakatów, które zostaną rozwieszone także w Zabrzu. Przygotowywane są okolicznościowe bilety i gadżety, już powstało logo imprezy. Przed samym meczem na pewno zagra orkiestra górnicza, a każdy z widzów otrzyma upominek, a patronat ponoć objęli Marszalek Województwa i Wojewoda (za Gazetą Wyborczą). Czy na to potrzeba wielką kupę pieniędzy ? Bo mnie się zdaje, że po prostu istnieje coś takiego jak POMYSŁ.
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Postprzez hugon 2008-09-12, 8:59 am

Z MARKETINGIEM W ZAGŁĘBIU SOSNOWIEC -

jest jak z

JAJAMI I PIĘTAMI U KOMARA WSZYSCY O NICH MÓWIA TYLKO NIKT ICH NIE WIDZIAŁ
hugon
 
Posty: 112
Dołączył(a): 2005-01-28, 1:33 pm
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Postprzez Persymona 2008-09-12, 1:35 pm

Bilety za 5 zł,nareszcie poszli po rozum do głowy,mam nadzieje że to będzie stała cena biletów.Miałem nie iść na mecz ale 5 zł w tą czy w tą...Pewnie na tym meczu frekwencja nie przekroczy 2 tys.ale jak wygrają ten mecz i bilety na następny mecz również będą za 5 zł to można spodziewać się coraz wyższych frekwencji...A co za tym idzie coraz większymi zyskami z biletów.

Pozdrawiam.
Persymona
 
Posty: 71
Dołączył(a): 2007-07-07, 7:16 pm

Postprzez Mr. M 2008-09-13, 9:47 am

Jaki rozum?? Co ty piszesz człowieku??
Super! Jest promocja! Ale co z tego skoro nikt o niej nie wie? Ilu szarych obywateli tego miasta czyta stronę Zagłębia? Taka akcja ma sens tylko i wyłącznie wtedy kiedy jest odpowiednio wcześniej przygotowana i nagłośniona. W końcu ta obniżka ma na celu przyciągnięcie większej ilości widzów. A skoro została ogłoszona 22 godziny przed meczem to i tak 95% osób które z niej skorzysta tak czy siak przyszłaby na mecz. Dla mnie te działania, choć obniżka cen sama w sobie jest dobrym pomysłem, są jak zwykle przestrzelonym i źle przygotowanym pomysłem. Ale to tylko zdanie frustrata, który ma żal do klubu (jak to określił jeden z jego działaczy).

Pozdrawiam :)
Mr. M
 
Posty: 76
Dołączył(a): 2007-08-07, 5:12 pm
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Postprzez Bartos 2008-09-13, 11:21 am

przykład hokeja:

było o hokeju cicho to na mecze przychodziło 1-1,5 tys. osob
jak ruszyła wielka promocja i pojawiły się transparenty przygotowane przez Ultrasów to na mecz z Cracovia przybyło prawie 3 tys. osob

to sa sprawy tak oczywiste, że szok iż w klubie do tej pory nikt nie może tego pojąć.

Mam wrażenie, że w klubie cały jest myślenie o kosztach a nie o potencjalnych przychodach.

10 dużych transparentów w różnych częściach miasta to mógłby być koszt 1-2 tys zł.
i co? nieeeee Pana od kurczaków na to nie stać bo to trzeba by wyłożyć.
I nikt nie pomyśli, że 10 takich transparentów może zwiększyć ilość publiczność o ok. 1-2 tys osob, a każda z tych osób zapłaciła by za bilet śr z 10 zl.
czyli transparenty kosztujące nawet 2 tys zl mogły by dać klubowi przychód ok. 10-20 tys zł.
To jest banalnie prosty marketing i to są najprostsze metody.
Aby zacząć stosować zaawansowane metody marketingowe to trzeba umieć stosować choćby te najprostsze sposoby.
Bartos
 
Posty: 411
Dołączył(a): 2003-06-15, 12:36 pm
Lokalizacja: Czeladź - Piaski

Postprzez Blajpios 2008-09-13, 12:15 pm

Mr. M napisał(a):Jaki rozum?? Co ty piszesz człowieku??
Super! Jest promocja! Ale co z tego skoro nikt o niej nie wie? Ilu szarych obywateli tego miasta czyta stronę Zagłębia? Taka akcja ma sens tylko i wyłącznie wtedy kiedy jest odpowiednio wcześniej przygotowana i nagłośniona. W końcu ta obniżka ma na celu przyciągnięcie większej ilości widzów. A skoro została ogłoszona 22 godziny przed meczem to i tak 95% osób które z niej skorzysta tak czy siak przyszłaby na mecz. Dla mnie te działania, choć obniżka cen sama w sobie jest dobrym pomysłem, są jak zwykle przestrzelonym i źle przygotowanym pomysłem. Ale to tylko zdanie frustrata, który ma żal do klubu (jak to określił jeden z jego działaczy).

Pozdrawiam :)


Nie wiem, jakie były powody, jaka sytuacja przy określaniu mianem "frustrata", toteż prócz jakiegoś zrozumienia dla człowieka, który takim odczuciom jest poddany, bo to na pewno przykre - wstrzymuję się od wypowiedzi w tym kontekście; także zresztą i co do tego, że być może należy i okazać zrozumienie drugiej stronie. Dodam tylko jeszcze, że szczególnie przykre zaś jest, gdy zostaną zlekceważone lub wręcz zupełnie odwrotnie odczytane intencje zangażowania, troski o klub, bezinteresowności, wkładu pracy itp. - a tym większy szacunek, jeżeli człowiek mimo takich reakcji, bynajmniej nie zmienia postawy, nie wycofuje zaangażowania...
Jednak co do samych opinii o "marketingu w kwestii obniżki cen biletów" - trudno powiedzieć coś innego, jak to, że są to opinie słuszne i sensowne, podobnie jak przynajmniej wiele w tej kwestii wypowiadanych przez Kol. Mr. M. Myślę, że nie można powiedzieć, że na pewno bez żadnej myśli marketingowej podejmowano tę decyzję. Tyle, że pytanie o skuteczność takiego "marketingu" na pewno jest zasadne... Trudno nazwać dobrym marketingiem coś, co trwoni takie szanse, jak Kol. Mr. M wypunktował. Niemniej - jest jeszcze inna decyzja. Może tu jednak nie chodziło o marketing? Może chodziło o wyjście na przeciw po prostu kibicom, których się już ma, których się docenia za postawę i chce się zdobyć ich przychylność? Poświęcając nawet część zysków? Wtedy - trochę inaczej wygląda sytuacja i oceniając ją trzeba uwzględnić, jak była podejmowana; przy tym założeniu - wyraźne wyjście "naprzeciw", "uhonorowanie", czyli plusy.
Jakkolwiek na to patrzeć, rzeczywiście smutne jest, gdy marketing jest zaniedbywany, gdy nie rozumie się tej mechaniki i bynajmniej nie chce się zrozumieć strategii ofensywy marketingowej, choć oczywiście słuszne jest, że podstawą jest, by ona się liczyła z realnymi możliwościami. Czy tak jest w Zagłębiu?
Blajpios
 
Posty: 3073
Dołączył(a): 2004-07-08, 9:54 pm

Postprzez wodorek21 2008-09-13, 12:18 pm

A mnie martwi, że produkujecie się na darmo, a tak na prawdę nikt z klubu nic nie robi we własciwym kierunku...
wodorek21
 
Posty: 80
Dołączył(a): 2007-04-11, 4:59 pm

Postprzez August 2008-09-15, 10:33 am

Przed meczem z Pogonią jako ciekawostka i dla porówniania z ofertą naszego klubu:
http://pogonszczecin.info/files/Zobacz_ ... 591602.pdf
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Postprzez mario1 2008-09-15, 3:46 pm

ladnie zrobione az chce sie zajrzec na strone no a nasza oferta pozal sie boze zmienila sie czy dalej siermiezna jak z lat 70 tych
mario1
 
Posty: 511
Dołączył(a): 2006-05-24, 8:44 am
Lokalizacja: Dalton in Furness( Anglia)

Postprzez PawełK 2008-09-15, 6:17 pm

PawełK
pyszałek
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 2003-10-20, 3:08 pm
Lokalizacja: Sosnowiec-Środula

Postprzez Blajpios 2008-09-15, 6:56 pm

Krótko, o moich odczuciach. Dlaczego ciekawsza wydaje mi się propozycja szczecińska?
-) Jest stylowo "lżejsza", weselsza
-) przede wszystkim zaś - lepiej dociera z istotnym dla potencjalnych kontrahentów przekazem, co on "z tego będzie miał"
Dlaczego lepiej?
-) sygnał, że coś z tego będzie miał otrzymuje już na samym początku. Częsty błąd szukających współpracy, sponsora itp polega na tym, że pisze, mówi "czym sam się chce pochwalić, co go boli itp". A czytelnik, słuchacz, tylko ma czas myśleć, czemu go ten gość wkurza, na przykład.
-) w ofercie tej, choćby w tym "sygnale na początku, co z tego będzie miał ewent. zyskany współpracownik": jest pomieszczona bardzo ważna rzecz przy szukaniu sponsoringu. Przekaz - "będziesz uczestniczył w czymś wielkim, będziesz to współbudować". To coś wielkiego - to np. udział w historii wielkiej. Ale - ty współtowrzysz a nie że ja mam tak wielką historię, to jakby przymus, że powinieneś oddać hołd (to tylko obrazowo napisałem, to ostatnie zdanie, by w pośpiechu zobrazować poprzednie).

Tak więc, takie moje szybkie są wrażenia. Zaanalizować poszczególnych punktów proponowanych w jednej i drugiej ofercie nie miałem czasu, więc nie wypowiadam się pod tym kątem, która lepsza oferta. Tylko - mądry, to z tej mojej uwagi też coś wyczyta; "mniej mądry" np: wkurzy się, że jak mogłem takiej rzeczy nie przeczytać. A sponsor musi? (to już dodatkowy bonus, to ostatnie zdanie, które nawet "mniej mądry" może zrozumieć).

No, dobrze. Tak sobie myślę. A co ja z tego będę miał, że się podpowiada różne rzeczy - i co?
;-)
Blajpios
 
Posty: 3073
Dołączył(a): 2004-07-08, 9:54 pm

Postprzez django 2008-09-15, 7:23 pm

Kilka uwag, co do nowej wersji oferty.

- Od razu rzuca się w oczy zmiana czcionki na mniej "oczojebną" i za to plus.
- brakuje troszkę zdjęć, które urozmaicałyby ofertę. W akapicie o kibicach przydałoby się zdjęcie z trybun (byle nie z ostatnich kilku meczów). Przy akademii piłkarskiej, też zdjęcie jakichś małych piłkarzy.
- Zbyt mało w moim odczuciu chwalimy się sukcesami z przeszłości. Jeżeli już piszemy o tym w kilku zdaniach, to przydałoby się jakieś zdjęcie np. zespołu z Pucharem Polski.

No i najważniejsze pytanie. Co zamierzacie zrobić z dopracowaną wersją oferty??
django
 
Posty: 4014
Dołączył(a): 2007-01-09, 12:27 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez mario1 2008-09-15, 11:15 pm

w pierwszym zdaniu slowo sponsorowac moim zdaniem lepiej brzmialoby oferta wspolpracy to podswiadomie daje do myslenia no i zdjecia musza byc dzieci bo dzieci to nasza przyszlosc i prawie kazdy je ma no i trzeba by podkreslic rozpoznawalnosc marki Zaglebie w calej Polsce (moze jakies wycinki z gazet STARYCH byle nie z zeszlego sezonu haha)to tyle napewno jest lepiej niz bylo pozdro

[ Dodano: 2008-09-16, 12:20 am ]
Blajpios, bedziesz sie mogl wnukom pochwalic jaki to madry kiedys byles zanim Cie alzchaimer(?)nie dorwal :)
mario1
 
Posty: 511
Dołączył(a): 2006-05-24, 8:44 am
Lokalizacja: Dalton in Furness( Anglia)

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Piłka nożna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników