Anakin napisał(a):django napisał(a):Anakin napisał(a):A ja czekam na słynną "burze mózgów" w sprawie nowego stadionu, która zapowiadał Prezes
Burzę mózgów to powinni zrobić jak zapełnić ten stadion chociaż w 1/3, a póki co pozostaje im modlitwa o cud jego powstania.
Na początku będzie na pewno efekt nowego stadionu. Pytanie jak długo on będzie trwał. Tak naprawdę wiele będzie zależeć od tego w jakiej lidze będzie grało Zagłębie, o co będzie grało jak również to w jaki sposób – o ile w ogóle – klub będzie zachęcał do przyjścia na stadion. Jeśli już porównywać to np. w Tychach otwarcie zbiegło się ze spadkiem do 3 ligi. I jak na tę ligę efekt jak mi się wydaje był naprawdę przyzwoity. Ale widać tendencje spadkową. O ile na pierwszym meczu było ok. 5,4 tys. ludzi tak na ostatnim ok. 3,6 tys. Biorąc pod uwagę, że ostatnim przeciwnikiem były Niepołomice i fakt, że Tychy mają niewielkie szanse na bezpośredni awans to i tak nieźle, a na pewno lepiej niż u nas gdzie do przedostatniej niedzieli poważnie liczyliśmy się w walce o awans w wyższej klasie rozgrywkowej i to po awansie po wielu latach kiblowania w 3 lidze. W każdym razie biorąc pod uwagę właśnie to, że u nas powinien mieć miejsce efekt awansu i dobrej gry to wydaje mi się, ze frekwencja – poza paroma meczami – nie jest taka jaka powinna być nawet na starym stadionie i o stosunkowo niskiej pojemności. Dlatego to także powinno dać do myślenia w kontekście nowego obiektu. W każdym razie są ci, którzy i tak przyjdą, ale z pewnością liczba takich kibiców nie da w dłuższej perspektywie nawet takiej 1/3 pojemności dwunastotysięcznego stadionu. Dlatego wpływ na frekwencję będzie miało wiele czynników związanych nie tylko z grą zespołu ale i działaniami klubu.
Temat frekwencji, promocji klubu poruszyłem na "forum konsultacyjnym".
Widać, że jest problem z frekwencją na naszym poczciwym stadionie, zwalanie winy na jego wiek i stan techniczny to tylko i wyłącznie wygodna wymówka. Jeśli ktoś myśli, że nowy stadion sam się zapełni, sam sprzeda miejsca klasy biznes, loże VIP, miejsca reklamowe to się grubo rozczaruje. Równolegle z pracami nad projektem stadionu, musi, powinien ruszyć projekt promocyjny, marketingowy, to trzeba robić tu i teraz, innego wyjścia nie ma. Stadion spełni swoją rolę, jeśli klub zostanie przygotowany do funkcjonowania w nowych realiach.