Marketing klubu

Dyskusje o wszystkim co dotyczy piłkarskiego Zagłębia Sosnowiec
http://zaglebie.sosnowiec.pl

Moderatorzy: flex, turku, Landryn, Smazu, krzysiu, LucasUSA, swiezy52

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2018-07-27, 11:56 am

Dostałem właśnie od kumpla na mejlu pełny text:
Prezydent Sosnowca do radnego: Z syrenki nie zrobimy mercedesa
Arkadiusz Chęciński*


Radny Karol Winiarski od wielu lat kreśli wizję upadku Sosnowca z powodu zaciąganych kredytów i obligacji. Jego telenowela trwa niemal od początku, gdy zaczął zasiadać w ławach Rady Miejskiej. Będąc w wiecznej opozycji, za nic nie odpowiadając, można śmiało wszystko krytykować bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji. Tak radny postępuje od wielu lat.

Już w 2007 roku wieszczył rychły upadek Sosnowca, wskazując, że wyemitowanie obligacji komunalnych na realizację inwestycji będzie katastrofą finansową dla Sosnowca. Mamy 2018 rok, lata płyną, a miasto wciąż normalnie funkcjonuje.

Inni budowali, a Sosnowiec reanimował trupy
W 2009 roku pan radny nawoływał do zaciskania pasa i wprowadzenia planu ratunkowego, z kolei w 2011 roku wskazywał na konieczność ograniczenia inwestycji oraz szukania oszczędności, bo sytuacja w Polsce jest zła, a nawet bardzo zła i dotyczy to również Sosnowca. Podobne czarnowidztwo o zbliżających się chudych latach przedstawiał w 2013 roku.

Rok później znów to samo – „miasto czeka wegetacja”. Nie inaczej było w przypadku składania już przeze mnie podpisu pod umową na kredyt z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Dzięki EBI powstała m.in. piękna Mediateka, a zaraz ruszy przebudowa Egzotarium, dwóch parków czy budowa węzła DK94 i ul. Długosza. Zmienia się też Kazimierz Górniczy, budujemy najwięcej w historii miasta dróg rowerowych. Trzeba pamiętać, że absolutnie nie wykorzystaliśmy całej linii kredytowej i nie musimy tego zrobić. Gospodarujemy bardzo oszczędnie.

Jesteśmy zdeterminowani, żeby wybudować Zagłębiowski Park Sportowy przy Górce Środulskiej – to nie tylko konieczność, ale również inwestycja dla miasta na najbliższe 50 lat.
Nie chodzi przecież wyłącznie o budowę nowego stadionu, ale również hali i lodowiska. Niestety, obraz naszych flagowych obiektów (tzn. Stadionu Ludowego, hali przy ul. Żeromskiego i Stadionu Zimowego) od lat jest taki sam, czyli zły lub bardzo zły. W czasie gdy w koło miasta rozwijały swoją infrastrukturę, w Sosnowcu zajmowano się ratowaniem rozpadających się hal i stadionów. Pan radny wskazuje, że najlepszym rozwiązaniem jest modernizacja obecnych obiektów, w końcu za nimi stoi kawał historii sosnowieckiego sportu.

To prawda, ale emocje – które nomen omen mi zarzuca – odłóżmy na bok i popatrzmy na innych. Najważniejszy dla każdego Anglika stadion Wembley, który był symbolem dumnych Synów Albionu, został zrównany z ziemią, bo tak było najrozsądniej zarówno od strony finansowej, jak i możliwości dostosowania wybudowanego w 1923 roku stadionu do obecnych potrzeb. Anglicy zwyczajnie uznali, że z syrenki nie zrobią mercedesa.

Chcemy uniknąć takiego scenariusza, ponieważ nikt do końca nie wie, co się kryje w głębi murów naszych wysłużonych obiektów. Przykładowo budowa nowego stadionu przy ul. Kresowej wiązałaby się z większymi kosztami ze względu na fakt, że pod wierzchnią warstwą ziemi jest bardzo grząski grunt.

Karol Winiarski najprawdopodobniej w ostatnim dziesięcioleciu nie odwiedził Stadionu Ludowego (wybudowany w 1956 r.), hali Żeromskiego (1972 r.) i lodowiska (przełom lat 60. i 70.), a wiedzę na temat tych obiektów czerpie z archiwów – w końcu jest historykiem. Oczywiście ma do tego prawo, przecież nie każdy musi być miłośnikiem sportu. To jedyne wytłumaczenie jego przywiązania do tych obiektów.

Sosnowiec spłaca długi
W tej chwili miasto bez specjalnego wysiłku spłaca zaciągnięte jeszcze za prezydentury Kazimierza Górskiego zobowiązania. Rocznie na spłatę rat kapitałowych kredytów i pożyczek oraz wykup papierów wartościowych przeznaczamy prawie 37 mln zł wraz z odsetkami, a trzeba podkreślić, że w następnych latach raty będą maleć. Przy tym Sosnowiec jest miastem o proporcjonalnie niskim zadłużeniu, co pozwala na kolejne inwestycje.

Miasto stać na wybudowanie Zagłębiowskiego Parku Sportowego, mamy przygotowaną Wieloletnią Prognozę Finansową, która wskazuje, że nie ma żadnego zagrożenia dla finansów miasta, ponieważ Sosnowiec ma niski poziom zadłużenia.
Wybudowanie ZPS wiąże się ze spłatą kredytu na poziomie ok. 15 mln zł rocznie, przy budżecie miasta na poziomie 1,1 miliarda złotych to mniej więcej 2 proc. budżetu rocznie. Koszt Zagłębiowskiego Parku Sportowego to około 200 mln złotych plus odsetki, co daje 250-270 mln złotych. Operując niższymi kwotami, będzie to 8 zł w przeliczeniu na jednego mieszkańca miesięcznie. Dla porównania, tylko w 2018 roku miasto na inwestycje wyda ok. 200 mln zł, a w tej kadencji samorządu blisko 500 mln zł.

Zagłębiowski Park Sportowy będzie dla każdego
Sosnowiec zainwestował w obiekty kulturalne: mamy dwie piękne sale koncertowe, bibliotekę, której zazdroszczą nam inne miasta, trwa również przebudowa MDK „Kazimierz” i amfiteatru w parku w Kazimierzu Górniczym. Rozwijamy też sieć Żłobka Miejskiego i rozbudowujemy przedszkola.

Obiekty sportowe są ostatnim bastionem minionej epoki. Sosnowiec potrzebuje stadionu, hali i lodowiska, za które nie będziemy się wstydzić. Nasze kluby, chcąc nawiązać do wspaniałych tradycji, muszą mieć miejsce, gdzie mogą to zrobić.
ZPS ma służyć wszystkim mieszkańcom, a nie tylko fanom sportu. Chcemy, aby odbywały się tam koncerty, różne imprezy kulturalne czy eventy. Jestem przekonany, że po realizacji trzech przepięknych obiektów w jednym miejscu będziemy z nich dumni, gdyż drugiego takiego miejsca nie znajdziemy w całej Polsce.

Przy podejściu i wiedzy pana radnego proponuję, żeby zaczął pisać scenariusze filmów katastroficznych, ponieważ szybciej znajdzie się chętny do realizacji jego pomysłu obrazu science fiction, niż spełni się jego zapowiadany od niemal 20 lat upadek Sosnowca.

*Arkadiusz Chęciński jest prezydentem Sosnowca
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 12421
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm


Re: Marketing klubu

Postprzez xenon 2018-07-29, 10:13 am

Podpowie ktoś jak zakupić bilet na mecz wyjazdowy np do Warszawy przez internet? Obecnie jestem za granicą i planuje przylot na mecz do Warszawy i Gdańska.
xenon
 
Posty: 950
Dołączył(a): 2010-04-27, 1:11 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez pete_zs 2018-07-30, 3:44 pm

pete_zs
 
Posty: 353
Dołączył(a): 2014-08-17, 11:14 am

Re: Marketing klubu

Postprzez Tomcjo 2018-08-04, 6:44 pm

Today’s crowd is 3249 with 1055 away fans. Thank you to all in attendance for the support

Tak na fb klub Ayr United dziękuje kibicom . W 40 tys Ayr 3249 miejscowych i 1055 gości z Glasgow na inauguracje I ligi
Tomcjo
 
Posty: 4537
Dołączył(a): 2005-07-30, 6:49 pm
Lokalizacja: AYR Scotland

Re: Marketing klubu

Postprzez motovideo 2018-08-05, 6:20 pm

Czy komuś coś wiadomo na temat podwyżek cen biletów jednorazowych na krytą? Chciałem kupić dzisiaj bilet na Śląsk a tu mi wyskakuje cena 45 zł. ( Na Piasta i Pogoń były jeszcze po 35)
Czyżby taka podwyźka po cichu bez żadnego komunikatu.
motovideo
 
Posty: 122
Dołączył(a): 2006-05-07, 8:25 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez xenon 2018-08-05, 7:20 pm

narzekamy na nasz marketing, a w arce zamiast na niedzielę to na wtorek zabukował menadżer bilety lotnicze na poniedziałkowy mecz :lol: :lol:
xenon
 
Posty: 950
Dołączył(a): 2010-04-27, 1:11 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez Tomcjo 2018-08-07, 10:56 am

Czy coś wiadomo na temat pozostałych kompletów strojów bo sezon ruszył juz pare tygodni temu a my na bialo . A co jak przeciwnik wybierze biel . Trzeba bedzie wyciągać stare stroje ? Coś słabo ubiera naszych ta firma . Mam nadzieje ze w przyszłym sezonie zmienimy stroje na inne .
Tomcjo
 
Posty: 4537
Dołączył(a): 2005-07-30, 6:49 pm
Lokalizacja: AYR Scotland

Re: Marketing klubu

Postprzez Tomcjo 2018-08-07, 9:49 pm

Na pewno juz to słyszałem ale jakoś nie dotarło to do mnie . Zaćmienie . My nie podpisaliśmy umowy z firma Partick na ubieranie Zagłębia a z pośrednikiem . Trochę to dziwne bo to generuje koszty a i opóźnienia z dostarczaniem strojów tez sa pochodna tego faktu . Wprawdzie na jakiejś konferencji był ich przedstawiciel ale strojów jak nie było tak nie ma . Z Lechem w związku z tym tez na biało . Jak to potrwa dłużej skończy sie jakimś obciachem .
Tomcjo
 
Posty: 4537
Dołączył(a): 2005-07-30, 6:49 pm
Lokalizacja: AYR Scotland

Re: Marketing klubu

Postprzez RUDI 2018-08-10, 8:26 am

Nie wiem czy szanowni forumowicze wczoraj oprócz "pięknej" gry Legii zauważyli kogo reklamowali na koszulkach mistrzowie Luksemburga ? Sosnowiec określany jest (przez mieszkańców) jako miasto blaszaków a nie można wyrwać konkretnej kasy od jakiejś dużej sieci handlowej ?
>O KIBICOWANIU WIEM NIEWIELE<
Avatar użytkownika
RUDI
 
Posty: 1635
Dołączył(a): 2009-03-16, 9:23 am

Re: Marketing klubu

Postprzez Adamek182 2018-08-26, 8:21 pm

Obciach, to jest platforma do zakupow biletow. PORAŻKA!!!
Adamek182
 
Posty: 407
Dołączył(a): 2007-11-11, 12:11 am

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2018-08-26, 9:04 pm

A ja się zdigitalizowalem to znaczy zeskanowałem kod i pobrałem aplikację food&fans. Zamówić można 6 pozycji w tym kiełbasę z grilla, ogórka kiszonego czy słonecznik a z picia mirindę, pepsi i wodę. Można też podejrzeć co można zamówić na innych stadionach i z reguły wybór jest nieporównywalnie większy. Ale może lepszy rydz niż nic. Ciekawe jak będzie działać.
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 12421
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez Adam1906 2018-09-04, 3:48 am

Obrazek
Lord Koks i Hrabia Wąs ruszyli w Polskę, by recenzować żarcie, które kluby serwują na stadionach Ekstraklasy oraz I ligi. Na pierwszy ogień poszedł catering w Kielcach, gdzie nasi testerzy uraczyli się hot-dogiem, zapiekanką oraz pizzą. Z szalonej wizyty na stadionie Korony przywieźli niezapomniane wrażenia, salmonellę 10 minut recenzji i kilka cenny wniosków dla firm cateringowej z całej Polski. Przede wszystkim – wsadzając do hot-doga kiełbasę parówkową automatycznie wypisujesz sobie wizę do jedzeniowego piekła. Przestańcie, natychmiast!

http://weszlo.com/2018/09/03/stadionowe ... ncentratu/
No to leżymy... :lol:
POZDRAWIAM TYCH DLA KTÓRYCH DRUGIM DOMEM JEST LUDOWY
Avatar użytkownika
Adam1906
 
Posty: 4266
Dołączył(a): 2009-11-13, 8:04 am
Lokalizacja: Dębowa Góra

Re: Marketing klubu

Postprzez ojcieczawodnika 2018-09-04, 6:32 am

Przecież, co tu czekać. Na stadionie kiełbasa parówkowa , woda i cola przelewane z plastikowej butelki jak na wczasach w Albani, bez gazu ciepłe bez smaku, cena jak w Sheratonie.. Na Vipach porażka, od otwarcia restauracji grupa dziadków korzystających z możliwości napicia się w bocznych pokoikach i skorzystania z darmowej zagrychy. Dla Vipów płacących i pracujących którzy przyjeżdżają chwilę przed meczem czekają puste garnki talerze i butelki. Ogólny nieład i armagedon na stołach. Plus to pewnie alkohole które nie wszędzie podają na ekstraklasie, ale dyskontowe i najtańsze. Jedzenia ciągły brak, nigdzie się to na ekstraklasie nie zdarza. Ogólnie catering tak jak i gra poziom góra pierwszej ligi. Ciężko przyciągnąć sponsorów po takim obrazie.
ojcieczawodnika
 
Posty: 70
Dołączył(a): 2014-11-09, 7:02 am

Re: Marketing klubu

Postprzez Adam1906 2018-11-08, 10:52 am

Z Zagłębiem po świecie

Jeden z sympatyków naszego klubu Tomasz Bajdi Panciowski jest podróżnikiem i propaguje barwy Zagłębia Sosnowiec. Obecnie przebywa w Birmie (obecna nazwa Mjanma), kraju ogarniętym konfliktem zbrojnym.

Obrazek

Tomek pomaga pokrzywdzonym i potrzebującym ludziom, prowadzi zbiórkę pomocy dla prześladowanych na tle religijnym chrześcijan z Birmy. Zagłębie przyłącza się do tej akcji charytatywnej i zwraca się do naszych kibiców o aktywną pomoc.

Zbieramy niepotrzebną Wam elektronikę, telefony komórkowe, radia, książki, przybory szkolne, itd. W razie chęci pomocy prosimy o dostarczanie przedmiotów do sekretariatu klubu: Sosnowiec, ulica Kresowa 1.

Po zakończeniu zbiórki zebrane przedmioty prześlemy do misji chrześcijańskiej w Birmie.

Materiałem o Tomaszu Panciowskim otwieramy cykl reportaży o naszych kibicach podróżujących z Zagłębiem po świecie. Przesyłajcie swoje zdjęcia wraz z opisem z interesujących zakątków naszego globu.

Zagłębie jest wszędzie!

http://zaglebie.eu/aktualnosci/5259-z-z ... po-swiecie
POZDRAWIAM TYCH DLA KTÓRYCH DRUGIM DOMEM JEST LUDOWY
Avatar użytkownika
Adam1906
 
Posty: 4266
Dołączył(a): 2009-11-13, 8:04 am
Lokalizacja: Dębowa Góra

Re: Marketing klubu

Postprzez Blajpios 2018-11-10, 11:01 pm

Niestety, nie zdążyłem od razu skomentować, jak ten wpis się ukazał. Wspaniała akcja, szacunek dla Tomasza Bajdi Panciowskiego. Z jednej strony - bo jest i udział Klubu - jednak wręcz trzeba by zmienić nazwę wątku, bo to przekracza marketing, to propaganda, ponieważ z pasji, bezinteresownie, to coś więcej niż biznes, niż marketing. Z drugiej strony - to głównie właśnie pasja, bezinteresowność T. Panciowskiego, czyli niekoniecznie marketing, tylko więcej - a nie jest, że i w tym jest Klub i jego marketing (no, chyba że Klub ma jakąś umowę, coś finansuje podróżnikowi - itp: to wtedy faktycznie, można mówić również o marketingu, ale jednak nie chciałbym i wtedy, by do tego wymiaru akcja została sprowadzona).
Natomiast - niestety - marketing Zagłębia, to pokazuje się gdzie indziej, choć ktoś może powiedzieć - a czy to nie podobna sytuacja? Nie, nie podobna, bo to nie kwestia inicjatywy pasjonata, który po świecie jeździ i propaguje, tylko materiału, jaki jest wewnątrz Klubu - i ktoś pobiera pieniądze za pracę w dziale marketingu, więc marnowanie szansy na promocję pokazuje, że marketing jest kiepski. Niestety, już nie mam "pod ręką" odsyłacza do Sportowych Faktów - przez dwa dni miałem, nie zdążyłem wpisać, w końcu odsyłacz zniknął. W każdym razie, w dzień albo dwa po świetnej akcji z życzeniami od piłkarzy - obcokrajowców na Dzień Niepodległości - w tym ogólnopolskim serwisie sportowym ukazał się artykuł o akcji mniej nawet wymownej, bo była to akcja piłkarzy z Ekstraklasy, owszem, z różnych klubów nawet - ale jednak trochę osobiście bardziej zaangażowanych, bo pożenili się z Polkami. Ich więc życzenia, moim zdaniem, nie miały takiej siły, jak obcokrajowców z Zagłębia. Tu więc pytanie co do już faktycznie marketingu w Zagłębiu: jak to się stało? Jak to się stało, że nie dostał się do ogólnopolskich mediów i nie zakrólował tam "silniejszy" "kawałek" z Zagłębia?
Blajpios
 
Posty: 2989
Dołączył(a): 2004-07-08, 9:54 pm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Piłka nożna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników