Marketing klubu

Dyskusje o wszystkim co dotyczy piłkarskiego Zagłębia Sosnowiec
http://zaglebie.sosnowiec.pl

Moderatorzy: flex, turku, Landryn, Smazu, krzysiu, LucasUSA, swiezy52

Re: Marketing klubu

Postprzez ojcieczawodnika 2016-05-16, 10:42 am

Tomcjo napisał(a):Taki mało znany klub piłkarski z Niemiec a konkretnie z Bawarii prezentuje wraz ze sponsorem koszulki na nowy sezon . Ja tez sie na tym nie znam wiec od razu pomyślałem sobie ze pewien słynny klub z Sosnowca mógłby zrobic podobna akcje . No ale u ten nieznany nikomu klub bawarski ma sponsora i producenta koszulek . Zaraz zaraz . My tez mamy znanego producenta i nasz nie jest kojarzony z choroba roznoszona droga płciowa jak ten okropny adidas . Niestety ten klubik bedzie świętował mistrzostwo i na flecie zaprezentuje nowe koszulki . A my na ostatnim meczu sezonu na Ludowym nie możemy zrobic prezentacji . A jak prezes ogłosi ze rozdają 500 albo jeszcze gorzej 1000 koszulek to by nikt nie przyszedł na mecz bojąc sie ze wróci do domu ubrany w jakaś koszmarnie brzydka koszulkę . To sie nie da zrobic . I bardzo dobrze bo by sie kibicom w głowach poprzewracało . Nawet od 100 koszulek . Ani 50 . No moze jedna ale stara i Niwki .

Porównać w sprawach marketingu Zagłębie do Bayernu to tak jakby porównać wczasy w 5* spa, do turnusu rehabilitacyjnego z NFZ.
ojcieczawodnika
 
Posty: 70
Dołączył(a): 2014-11-09, 7:02 am


Re: Marketing klubu

Postprzez Tomcjo 2016-05-16, 7:26 pm

Porównuje stan zawodowego zarządzania klubem a nie stan kasy . Za małe pieniądze tez można zawodowo prowadzić klub piłkarski . Zamiast kupować najdroższe stroje można tańsze . Zamiast Lewandowskiego ,Fidziukiewicza . Ale zasady działania sa te same w Monachium , Bazylei , Pilznie i Sosnowcu .
Tomcjo
 
Posty: 7035
Dołączył(a): 2005-07-30, 6:49 pm
Lokalizacja: AYR Scotland

Re: Marketing klubu

Postprzez Tomcjo 2016-05-16, 7:31 pm

Właściciel Viktorii Pilzno o braku polskiego klubu w LM: "Co się u was dzieje? Macie stadiony, kibiców i pieniądze"
06-09-2013 21:14

Tomas Paclik, właściciel Viktorii Pilzno fot. Alexandra Mlejnkova źródło: PAP
Klub w którym najlepsi piłkarze zarabiają nieco ponad 10 tys. euro miesięcznie, znów zawstydził najlepszy polski zespół. Dla Viktorii Pilzno udział w tej edycji Champions League będzie drugim w ostatnich 3 latach, czyli nie ma mowy o przypadku. Właściciel klubu Tomas Paclik opowiada w "Tygodniku Przeglądu Sportowego" na czym to polega.

Paclik na pytanie, jak to się robi w Pilznie, odpowiada pytaniem: – To lepiej wy mi powiedzcie, co się dzieje, że polska drużyna nie może dostać się do Ligi Mistrzów. Przecież macie wszystko: stadiony, atmosferę, kibiców, zainteresowanie mediów i przede wszystkim pieniądze.

Jego zdziwienie jest usprawiedliwione. Budżet Legii Warszawa na ten sezon wynosi 80 mln zł, czyli ok. 20 mln euro. Viktorii od 2010 roku, a więc od początków rządów Paclika w Pilznie, urósł z 3 do 7 mln euro. Mimo tak skromnych środków czeski klub dwa razy dostał się do Ligi Mistrzów.



Tylko kilku najlepszych piłkarzy Viktorii zarabia więcej niż 10 tys. euro miesięcznie.

– Podstawowe pensje mimo sukcesów nadal wynoszą kilka tysięcy euro. Ale za to zawodnicy godziwie mogą zarobić, odnosząc sukcesy. W sezonie 2011/12, kiedy zajęliśmy trzecie miejsce w grupie Ligi Mistrzów, za sam awans dostali 2 mln do podziału, potem kilka kolejnych – wyjaśnia

Wypłacać premie miał z czego, bo jego klub w tamtych rozgrywkach dostał od UEFA w sumie 20 mln euro. Wtedy w Pilznie pojawił się pomysł, by iść za ciosem i podnieść kontrakty piłkarzom. Szybko został porzucony. Szefostwo Viktorii uznało, że nie ma sensu ryzykować, bo w przyszłości, w przypadku braku awansu, klub znajdzie się pod kreską. Na występach w samej Gambrinus Lidze trudno zarobić. Z tytułu praw telewizyjnych mistrz Czech dostaje ok. 600 tys. euro, wicemistrz połowę tej kwoty (dla porównania mistrz Polski może liczyć na 2 mln euro). Ale część zarobionych środków jest inwestowana w drużynę, przede wszystkim w transfery, choć i te nie rzucają na kolana, bo Viktoria to zespół budowany długofalowo.

– To pierwszy w najnowszej historii czeskiej piłki klub, który po sukcesie nie rozprzedaje drużyny – mówi Verner Lička, były czeski trener m.in. Górnika Zabrze i Wisły Kraków, a ostatnio menedżer Banika Ostrawa. – Wcześniej Sparta, Slavia, Slovan Liberec czy Banik po mistrzostwie kraju sprzedawały, kogo się dało, i dopiero szukały następców. W Pilznie jest odwrotnie. Tam oddają zawodnika dopiero, gdy są pewni, że nie będzie dziury w zespole – dodaje.

I tak co roku odchodzi jeden, góra dwóch piłkarzy, a na miejscu czekają nowi.


Cały artykuł w "Tygodniku Przeglądu Sportowego".

Grzegorz Rudynek
Tomcjo
 
Posty: 7035
Dołączył(a): 2005-07-30, 6:49 pm
Lokalizacja: AYR Scotland

Re: Marketing klubu

Postprzez novack 2016-05-29, 3:35 pm

Sławomir Rydel właśnie dostał pracę w Zagłębiu Sosnowiec i pewnie pensję będzie pobierał również z podatków Sosnowiczan, których oszukiwano w aferze korupcyjnej.

Kara dyscyplinarna dla Sławomira R. - b. piłkarza Zagłębia Sosnowiec utrzymana
Najwyższa Komisja Odwoławcza PZPN utrzymała orzeczenie Komisji dyscyplinarnej. Tym samym odrzucono odwołanie b. piłkarza Zagłębia Sosnowiec od kary 2 lat dyskwalifikacji w zawieszeniu na 3 lata oraz kary pieniężnej w wysokości 5 tys. zł.

Korupcja w Zagłębiu Sosnowiec - kalendarium

Sławomir R. zakończył już karierę piłkarską. Został oskarżony w listopadzie 2012.

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.
Lista skazanych za korupcję
Lista ustawionych meczów
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu

Zobacz nasz profil na Facebooku
Zobacz nasz profil na Twitterze

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!
Autor: Dominik Panek o 4/20/2016 02:39:00 PM
http://pilkarskamafia.blogspot.com.es/2 ... a-r-b.html

Czy to o tę samą osobę chodzi?
Jest taki skarb na dnie duszy polskiej zakopany, jak wierność sprawie z pozoru przegranej...
novack
 
Posty: 5701
Dołączył(a): 2006-08-06, 6:55 pm
Lokalizacja: Śródmieście

Re: Marketing klubu

Postprzez RUDI 2016-05-29, 3:45 pm

novack napisał(a):
Czy to o tę samą osobę chodzi?

Raczej tak .Wchodząc na listę nazwisk (inicjałów) zamieszanych w korupcję zostaniesz przekierowany na danego delikwenta na 90 minut .
> O KIBICOWANIU WIEM NIEWIELE <
Avatar użytkownika
RUDI
 
Posty: 1882
Dołączył(a): 2009-03-16, 9:23 am

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2016-05-29, 4:24 pm

Skoro Rydel już został zatrudniony to proponuję oceniać go po efektach jego pracy. Trzeba przyznać, że Jagiellonii nie przeszkadza przeszłość Kurdziela. A jego akurat przyjęlibyśmy z otwartymi rękoma. Trzeba też podkreślić, że do tej pory nikt z Zagłębia z Rudzielcem na czele nie został skazany prawomocnym wyrokiem sądowym.
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez novack 2016-05-29, 4:26 pm

Niestety już skazano wielu, w tym Siwego.
Jest taki skarb na dnie duszy polskiej zakopany, jak wierność sprawie z pozoru przegranej...
novack
 
Posty: 5701
Dołączył(a): 2006-08-06, 6:55 pm
Lokalizacja: Śródmieście

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2016-05-29, 4:31 pm

novack napisał(a):Niestety już skazano wielu, w tym Siwego.


W sądzie ?
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez novack 2016-05-29, 4:36 pm

Część dobrowolnie poddała się karze, czyli nawet na żadną pomyłkę sądową nie mogą zgonić, a inni po wyrokach. Nie chce mi sie szukać, ale ten link wyżej jest aktywny, albo po prostu każda wyszukiwarka ich wyłapie.
Jest taki skarb na dnie duszy polskiej zakopany, jak wierność sprawie z pozoru przegranej...
novack
 
Posty: 5701
Dołączył(a): 2006-08-06, 6:55 pm
Lokalizacja: Śródmieście

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2016-05-29, 4:44 pm

novack napisał(a):Nie chce mi sie szukać, ale ten link wyżej jest aktywny, albo po prostu każda wyszukiwarka ich wyłapie.

Tak, ale jak zdaje się, że proces za wały w Zagłębiu jeszcze się nie zakończył. O ile się w ogóle rozpoczął.
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez Adam1906 2016-06-02, 7:18 pm

Gwiazdy Legii Warszawa przyjadą do Sosnowca na wielki mecz z Zagłębiem.

Obrazek

Za tydzień w sobotę (11 czerwca o godz. 17:00) odbędzie się mecz z okazji 110-lecia Zagłębia Sosnowiec. Byli piłkarze naszego klubu zmierzą się z Legią Champions, wstęp na "Ludowy" będzie bezpłatny.

W tym roku trwają obchody 110. rocznicy powstania naszego klubu. Z tej okazji 11 czerwca odbędzie się specjalny mecz na Stadionie Ludowym. Na główną murawę sosnowieckiej świątyni wybiegną piłkarze Legia Champions, a w jej składzie między innymi tacy byli zawodnicy stołecznego klubu jak: Maciej Szczęsny, Grzegorz Szamotulski, Marcin Mięciel, Cezary Kucharski, Jacek Bednarz, Jerzy Podbrożny, Leszek Pisz i wiele innych gwiazd sprzed lat. Warto dodać, że za sprawą tych piłkarzy Legia ostatnio grała w Lidze Mistrzów, co więcej awansowała nawet do 1/4 finału, gdzie musiała uznać wyższość Panathinaikosu Ateny (0:0 i 0:3, co ciekawe aż 2 bramki Legii wtedy strzelił Polak - Krzysztof Warzycha). Wcześniej warszawiacy wyszli z grupy z 2. miejsca (1. Spartak Moskwa, 2. Legia Warszawa, 3. Rosenborg Trondheim, 4. Blackburn Rovers).

Na przeciwko Legii staną byli piłkarze naszego klubu, a w rolę honorowego selekcjonera kadry wcieli się legenda Zagłębia - Józef Gałeczka.

Początek meczu zaplanowano na godz. 17:00, emocje gwarantowane! Serdecznie zapraszamy, gdyż wstęp na to wydarzenie będzie bezpłatny.

Zagłębie - Legia Champions (11 czerwca, godz. 17:00)

http://zaglebie.eu/aktualnosci/2264-prz ... z-z-legia-
Avatar użytkownika
Adam1906
 
Posty: 6805
Dołączył(a): 2009-11-13, 8:04 am
Lokalizacja: Dębowa Góra

Re: Marketing klubu

Postprzez August 2016-06-02, 8:52 pm

Adam1906 napisał(a):Gwiazdy Legii Warszawa przyjadą do Sosnowca na wielki mecz z Zagłębiem.

Jeśli już to dawne gwiazdy lub też gwiazdy sprzed ćwierć wieku. Skoro tak się w Zagłębiu kocha Legię a Legia kocha nas to wypadałoby przysłać do Sosnowca choćby część pierwszego składu o ile cokolwiek szanuje się partnera a nie starych zgredów:
A tak z innej beczki przykład kolejnego praktycznie bezkosztowego pomysłu marketingowego tym razem z Krakowa i z udziałem naszego ex-piłkarza:

Dziś przed własną publicznością Wisła Kraków podejmować będzie Termalicę Bruk-Bet Nieciecza. Na godzinę przed meczem w Sektorze Rodzinnym pojawi się piłkarz Białej Gwiazdy - Rafał Pietrzak.

Fani zasiadający w Sektorze Rodzinnym będą mogli porozmawiać z zawodnikiem, zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie czy otrzymać autograf od Rafała Pietrzaka. Obrońca Białej Gwiazdy w przerwie meczu odwiedzi Sektor Szkolny. Tuż po rozpoczęciu drugiej połowy piłkarz będzie przebywał wśród kibiców z Fundacji Otwarte Ramię Białej Gwiazdy.
http://www.wisla.krakow.pl/pl/aktualnos ... rodzinnym/
Divina favente clementia Romanorum imperator semper Augustus
August
 
Posty: 14656
Dołączył(a): 2005-04-19, 4:48 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez lesław1 2016-06-03, 9:41 am

no spoko ale jakie widzisz z takiego zagrania korzyści?
lesław1
 
Posty: 462
Dołączył(a): 2013-08-19, 9:41 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez Blajpios 2016-06-03, 10:14 am

Przepraszam. Nie rozumiem za bardzo, dlaczego tak podwójnie się "wpisałem". Chyba zamiast edytowania - włączyło się cytowanie? Może ja tak uruchomiłem, chcąc edytować? W każdym razie przepraszam, już usunąłem tekst, który niepotrzebnie tu był dwa razy, zostawiłem tylko drugi wpis, który lepiej wyrażał moją opinię.
Ostatnio edytowano 2016-06-03, 2:17 pm przez Blajpios, łącznie edytowano 1 raz
Blajpios
 
Posty: 3073
Dołączył(a): 2004-07-08, 9:54 pm

Re: Marketing klubu

Postprzez Blajpios 2016-06-03, 10:21 am

lesław1 napisał(a):no spoko ale jakie widzisz z takiego zagrania korzyści?

no, spoko, ano widzę, ze zdziwieniem, że trzeba to unaocznić: w dziale marketingowym podobne do korzyści takich, jakie są, gdy np. Lewandowski zatrzyma się gdzieś i z jakimiś chłopakami pogada, da autograf - i są chłopaki szczęśliwi; albo zatrzyma się przy stoliku dwóch fanów pijących piwo i też im zostanie pozytyw umacniający więź z barwami, radość, że chwilę byli w naturalnej sytuacji rozmowy z gwiazdą, która jest wielka, ale oto jednak - w ich zasięgu. To co do wzmacniania "do wewnątrz środowiska". "Na zewnątrz": skoro ktoś z innych fanów potrafi zauważyć, to znaczy, że nawet u fanów innych klubów rośnie pozytywna opinia o tym klubie. Nie mówiąc o kibicach "nie zagospodarowanych" i o nie-kibicach np. z danego miasta, którzy widzą, że oto są pozytywne realacje, że to nie chuligbicowie tylko itd. To zaś - może też mieć przełożenie i na zainteresowanie sponsorów, choć nie jedynie ich kwestia wchodzi w zakres marketingowych zadań; przecież i ten aspekt wpływu na sponsorów nie bagatelny jest. Wracają jescze do skutków "do wewnątrz środowiska wokół klubu". Oprócz już wymienionych, są kolejne - wiąże taka sytuacja też piłkarza, wpływa mobilizująco na zaangażowanie, gdy widzi, jak podchodzą do tego grania kibice, pomaga ta sytuacja, choćby to oczywiście były więzi tylko "doczasowe", póki gra w klubie: jednak sytuacja taka może emocjonalnie wiązać się z marką, godłem. Nadto jeszcze jeden jeszcze jest element pozytywny, o ile nie "połkną" przeciwnych tendencji ludzie piłkarza: tam, gdzie jest duże parcie by poddać środowisko kibicowskie przeważającemu wręcz wpływowi nie jedynie gorąco zaangażowanych kibiców, kibolstwu - ale po prostu wdzierają się do tego środowiska i chcą zyskać kontrolę przedstawiciele i grupy chuligaństwa czy nawet kryminalnego wymiaru, przez powiązania ku narkotykom i innym uzależnieniom, z hazardem, rozbojem. Relacja nawiązywana z zespołem, odnajdowanie się w sieci normalnych związków wokół klubu, w sieci szanującej uczciwe reguły gry, relacje cywilizowane, prawo - mogą służyć wzmacnianiu tego właśnie kierunku rozwoju środowisk kibicowskich a nie ekspansji brutalności i wręcz dominacji rozboju, bezprawia; jak zaznaczyłem, ten czynnik jest najbardziej "na miarę", na ile się to uda.
Oczywiście, podałem przykład R. Lewandowskiego i jego wpływu, bo łatwiej każdy, nawet bez wyobraźni- uświadomi sobie, jakiego rodzaju korzyści z takich spotkań dla budowania wizerunku i budowania więzi płynąć mogą. Mam jednak świadomość, że w wypadku mniej znaczących oddziaływanie jest słabsze, oczywiście. Jednak - "słabsze": to nie znaczy jednak, że w ogóle go nie ma. Zwłaszcza wśród tych, co identyfikują się z klubem. W każdym razie, na pewno trudno więc wyliczyć, czy większe "zyski" są w Wiśle wizyty R. Pietrzaka - aniżeli "zyski" naszych gwiazd. Z jednej strony jednak R. Pietrzak stanął w tej sytuacji wyżej, jest piłkarzem ekstraklasowym - z drugiej strony od niedawna, nie jest wychowankie. "Gwiazdy lokalne Zagłębia" - są zaś bardziej w grze, dłużej, nawet jeżeli grają niżej i poziom ich gry byłby niższy, mogą przez to oddziaływać na środowisko kibicowskie Zagłębia mocniej. Tak więc, trudno "wymierzyć" siłę tych wpływów- jednak mniej więcej w powyższych kierunkach są to siły wpływu realne - a ktoś może jeszcze coś dopowie?
Dodatkowo jeszcze, z punktu widzenia Zagłębia, to też jest taki pozytyw - że w środowisku jednego z bliższych geograficznie klubów, "po ten samej geograficznie stronie barykady, małopolskiej - a nie po przeciwstawnej, górnośląskiej" znów jest sygnał pozytywny, prozagłębiowski. Po T. Kulawiku niewiele ich było. Jest on - ten sygnał - faktyczny, bo jednak widziałem na stronach portali sportowych małopolski czy stronach związanych z Wisłą nie jeden raz podawanie informacji, że to wychowanek Zagłębia, co na pewno marce Zagłębia nie szkodzi, tylko jest cenne, gdyż od dawna na poziomie ekstraklasowym wspomnień, że w Zagłębiu potrafią grać w piłkę - nie ma za dużo. Już zostawię na boku z kolei rozważania nad fenomenem, że często, gdy takie wzmianki na skalę ekstraklasową, ogólnopolską się pojawiają, kibice Zagłębia a i "prominenci" klubowi nie tylko nie potrafią tego wykorzystać, ale różnymi fochami potrafią psuć. To jednak - inna sprawa. Natomiast fakt, że pozytywne wzmianki o Zagłębiu u innych, zwłaszcza jakoś nie odległych - to tylko pozytyw. Ba, w jednym wypadku, może nawet na jakimś portalu kibicowskim, w kontekście R. Pietrzaka padało nie tylko, że wychowanek Zagłębia, ale - pewnie nie mieściło się komuś w głowie, że mógł przejść przez Śląsk - obwieszczono, że do Wisły przeszedł z pierwszoligowego Zagłębia. To też jakiś tam zysk, ale w konkretnym wypadku piłkarza związanego z Zagłębiem; natomiast ogólne "zyski" choćby "marketingowe": przedstawiłem zaczynając od początku wpisu.
Ostatnio edytowano 2016-06-03, 2:06 pm przez Blajpios, łącznie edytowano 1 raz
Blajpios
 
Posty: 3073
Dołączył(a): 2004-07-08, 9:54 pm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Piłka nożna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron